Kurs og dåp.

Lenva

Betatt av forumet
Vi skal ha dåp den 24 april og ene som skal være fadder går på noe kurs fortiden. Og hu er litt redd for at det skal bli kurshelg den helga hu skal hit i dåp. Og hu mener man ikke får fri eller noe når man går kurs og skal i dåp. Er det noen her som vet?

Er ikke kurs ganske frivillig når man er voksen?

Kommer helt an på hvilket kurs hun går på det. Skole som har obligatorisk oppmøte på kurset?

Hun får høre med de om hun kan få delta på et annet kurs senere. Vil jo tro at man må delta på hele kurset for å få det godkjent.

Hun får høre med de om hun kan få delta på et annet kurs senere. Vil jo tro at man må delta på hele kurset for å få det godkjent.

Da kunne det ta 1 år eller lengre sa hun.. men jeg foreslo å høre om de ikke kunne tatt det en annen helg. Men hun mente de ikke kunne gjøre noe med det for 1 person. Men jeg mener det ikke skader å spørre. For er enten et ja eller nei.. men hu er litt sta og egen på ting hun mener hun har rett på. (Missforstå meg rett!)

Skulle tro det nå er bestemt når et slikt kurs skal holdes? Det er jo ikke så lenge til...

De kan nok ikke flytte hele kurset for en person nei, men hun kan jo forklare situasjonen og høre om fri :) om det er et kurs som går over et helt år, skal det noe til at det passer for alle alltid. Helt sikkert mulig å få fri om hun spør :)

Er noen få helger bare men virka ikke ut som helgene var bestemt, jeg syns hu uansett burde prate med de tilfelle det finnes en løsning alle er fornøyd med men det virka veldig som at det ikke var noe vits..

Eine fadderen til minste var ikkje der i dåpen pga jobb, det vart umuleg å få til at alle skulle komme. Han er jo fadder likevel:) Eg hadde tatt den datoen eg ville, og sett om ho kunne komme eller ikkje;)

Fadderen til frøkna vår studerer i danmark for tiden og hadde ikke mulighet til å komme hjem til dåpen! Fadderoppgaven varer jo hele lviet så jeg synes ikke det er så farlig at hun ikke var tilstede på denne dagen ;) Det eneste som kreves er 2 faddere tilstede!

Datoen er satt leenge før hun begynte på kurset. Og jeg har gledet meg så lenge til hun skulle komme til dåpen osv og så er det typisk hennes flaks at det går i vasken. :/

Hun er jo fadder selv om hun ikke er der. Ene fadderen til tuppa har hun aldri møtt siden hun bor i Kina, men hun er fortsatt fadder oppført i kirken :)

Ja vet men hadde gledet meg til hun skulle komme. Men hu får vite uken her om det kræsjer eller ikke men jeg håååper hu har såpass flaks at hun kommer. :)

Men med hennes flaks så gjør det sikkert ikke det :/

Ja vet men hadde gledet meg til hun skulle komme. Men hu får vite uken her om det kræsjer eller ikke men jeg håååper hu har såpass flaks at hun kommer. :)

Men med hennes flaks så gjør det sikkert ikke det :/
Håper det går bra :)

Back
Topp