Kunne du...

ORIGINAL: stoltmortil4

nei.jeg sliter med samvittigheten når jeg er hjemme med syk barn,så meg sjøl har jeg rimelig høy terskel på ja

Nei.
Ærlig talt.
Jeg har kolleger, og hvis man er borte merkes det godt på dem som er igjen siden vikarbudsjettet er veldig lite.
Det er ikke godt nok grunnlag for egenmelding.

Har hatt veldig lyst men får meg ikke til å gjøre det nei[&:]

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

ja...

nei,her blir det ingen sykadager før jeg må ta en sykedag.

Jeg ble helt nødt til å gjøre det, fordi jeg ikke sov lenger.. Jobbet som nattevakt og hadde en periode hvor jeg jobbet 6 netter etterhverandre med 0 søvn i mellom, så ja, da tok jeg meg en syke dag. 

Ja. Hvis jeg var slapp og trøtt fordi jeg var syk.

Er for eksempel halvveis sykemeldt nå pga ekstremt slapp og trøtt. Blir helt utslitt av bare et par timer på jobb....så da jobber jeg bare et par timer hver dag.

Var også delvis sykemeldt da jeg hadde blodmangel fordi jeg var svært slapp og trøtt.

Men jeg hadde jo ikke tatt meg fri hvis det var min egen feil at jeg hadde sovet lite eller hvis jeg bare var litt sliten en dag, sånn tilfeldigvis....

NEI !
Aldri gjort og aldri falt meg inn [:-]
Men har vært så mye syk at hadde aldri hatt samvittighet til det heller [8|]

ORIGINAL: Bymusa

Jepp, jeg må gjøre det innimellom, da jeg har en sykdom som gjør meg ekstra trett. Om jeg ikke tar meg en egenmelding innimellom, så treffer jeg "veggen" og blir sykmeldt en periode!

Er student, så har jo dager hvor jeg ikke drar på skolen selv om jeg ikke er syk, bare trøtt og slapp. Men er jo pga av sykdom jeg allerede har. Fungerer i hverdagen, men må passe på å få nok søvn og avslapning. Endret utdanningsløp for å kunne ta hensyn til det, er større sjanse nå for at jeg får en jobb hvor jeg kan jobbe både på kontor og hjemmefra[:)]

Ja, det gjør jeg. Og det er jeg faktisk pålagt av min arbeidsgiver. Vi har ikke noe å gjøre på jobb om hode ikke er med. For i min jobb har jeg sikkerhetsansvaret for mange hundre og hode bør være fokus på det og ikke hvor trøtt og sliten jeg er.
Men jeg bruker sjeldent egenmeldinger, jeg får sykemelding.

Nei. Har forholdsvis høy terskel for å ta fri. Bruker ikke egenmeldinger engang, tar kun fri når jeg har sykemelding fra legen. Eller når barna er syke.
Hadde telefonjobb for noen år siden, og mistet stemmen pga en halsbetennelse. Men da bad jeg om å bli fritatt fra telefonen og gjorde papirarbeid istedet.

Nå er eg student.. Og har tat meg fri noen dager i ny og ned dersom eg har vært utrolig trøtt og slapp.. Men har ikke samvittighet til å gjøre det når eg kommer i arbeid! Da må eg være veldig syk isåfall...

ORIGINAL: stoltmortil4

nei.jeg sliter med samvittigheten når jeg er hjemme med syk barn,så meg sjøl har jeg rimelig høy terskel på ja

sign..

Back
Topp