Kunne du...

nei det har jeg virkelig ikke samvittighet til[:-][:-]
vi er altfor få på jobb, å sjeldent noen som kan jobbe ekstra så jeg går på jobb nesten uansett...

ja...

nei.jeg sliter med samvittigheten når jeg er hjemme med syk barn,så meg sjøl har jeg rimelig høy terskel på ja

Jeg har gjort det èn gang, og da fordi jeg og sambo hadde krangla hele natta og ble venner først på morgenkvisten, og da følte jeg meg ikke akkurat klar for å dra på jobb [:-]

ORIGINAL: tullemor_86

nei det har jeg virkelig ikke samvittighet til[:-][:-]
vi er altfor få på jobb, å sjeldent noen som kan jobbe ekstra så jeg går på jobb nesten uansett...

Ja, vi har noe som heter not fot to fligth så det går under den kategorien og ikke på sykedagene mine. Har dog aldri brukt det da.

Ja det kunne jeg. Men syns ikke noe om når det blir missbrukt

Jeg ville egentlig svart nei. Men vi er for øyeblikket under et umenskelig press på jobben, så det kommer vel en dag jeg bare ikke orker å stå opp.
Har tatt meg en fridag i dag, sånn egentlig. Ole A er syk, jeg kunne kjørt han til svigermor. Men jeg orker ikke. Men helt fri er det jo ikke, jeg har retta noen prøver, sitti tilsammen 2 timer i telefon i forhold til praksisoppfølging. Men jeg slapp å kjøre til byen i dag[:)]
Tiltross for at jeg har over 50 timer til avspassering tilgode, så har jeg dårlig samvittighet[&:]

Jepp, jeg må gjøre det innimellom, da jeg har en sykdom som gjør meg ekstra trett. Om jeg ikke tar meg en egenmelding innimellom, så treffer jeg "veggen" og blir sykmeldt en periode!

Det spørs hva du mener.
Jeg sliter med søvnløshet på 3. året, men går på jobb selv om jeg bare har sovet en time eller to hver natt (alt over 4 timer er en god natt).
Om jeg derimot har vært syk med den kroniske magesykdommen min eller migrene på natten kan jeg noen ganger måtte ta en sykedag - fordi jeg rett og slett ikke fungerer verken fysisk eller mentalt.
Det blir litt som at man ikke skal gå tilbake på jobb dagen etter en influensa, men bruke en dag eller to til å komme seg på slik at man ikke blir syk igjen med en gang.

eh, nei.. Hvorfor skal jobben betale deg en fridag fordi du ikke har vært flink nok til å sove nok etc, i det siste?

Hadde nok ikke hatt samvittighet til det nei...
Men jeg skulle ønske jeg klarte å gi f i det akkurat nå, for nå kjenner jeg at jeg kunne trengt en liten pause[8|]

nei[8|]

Ja, heller det enn å dra på jobb med kroppen proppa full av sterke smertestillende.

Er ikke i jobb nå, men ja det kunne jeg gjort. Men det er pga jeg er "kronisk utslitt", å det er slitsomt[&o]
Men en 100% jobb kan jeg ikke ha uansett, så håper jeg finner en jobb jeg kan fungere i uten og måtte slite meg helt ut

ORIGINAL: Kittekat

Ja, heller det enn å dra på jobb med kroppen proppa full av sterke smertestillende.

Du er vel ikke proppa av sterke smertestillende om du bare føler deg trett og slapp??

Ikke før den gangen jeg møtte veggen og samboer og pappa tvang meg til å bli hjemme.
De er VELDIG i mot å ta sykedager uten grunn, så ble så sjokkert.

Etter det har jeg skjønt at en sykedag er bedre enn å møte veggen og bli helt sykemeldt.
Så ja for alles skyld har jeg faktisk samvittighet til det den dag i dag.

Back
Topp