Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Absolutt ikke. Jeg måtte ha ekstra medikamenter etter fødsel for å stoppe blødning. Hvem vet hvor stor blødningen hadde blitt uten den medisinen. Nå har jo sikkert jordmor som bistår under fødselen med disse medikamentene, men hva med de som får så kraftig blødning at de nesten blør ut, som må på operasjonssalen og legges i narkose? De rekker ikke sykehuset før det er for sent. Eller de (sjeldne) tilfellene hvor baby plutselig blir veldig stresset og hjerterytmen synker? Vet jormødre har lav terskel for å ringe ambulanse ved hjemmefødsel hvis ting ikke går helt etter boken, men av og til skjer ting så fort at det ikke blir tid uansett.
Nå er det statisitsk sett svært få komplikasjoner ved hjemmefødsler, men om det er prosentvis eller rett og slett det at det er så få som faktisk føder hjemme som gir dette resultatet vet jeg ikke. Uansett synes jeg det er risikosport å gjennomføre hjemmefødsel.
Dessuten synes jeg det er godt å være i min egen boble et par dager etter fødsel før man drar hjem og plutselig er alene med baby. På sykehuset får man jo hjelp hvis det er noe.
Kunne godt ha gjort det! men tok keisersnitt sist så da har jeg ikke rare valget nå er planen å spare på navlestrengsblodet og da må vi være på sykehus