Kunne du tenkt deg å desinfisere handlevognen på butikken??

Hadde desinfisert med glede jeg! Handlekurver er skitne greier :-S Skal sies jeg har bakteriefobi også da, så grunnen ligger nok der.

Med mulighet for å tørke av håndtaket og dra en klut over vogna hadde jeg gjort det. det hender jeg må lete lenge før jeg finner en vogn som er "ren nok".

Jeg har antibakteriell i bilen for føler hendene mine er fulle av dritt etter en tur med handlevognen:P så jeg syns ikke dette var så dumt! :-)

Jeg bruker en vogn til å trille setet i :) det funker også fint å sette hele bilstolen oppi et babysete om du ikke kan dra med deg en ekstra kurv :)

Da må jeg fortsatt drasse med bilsete inn i butikken. Samt det tar da hele plassen i kurven så da får jeg nesten ikke handlet.

Da må jeg fortsatt drasse med bilsete inn i butikken. Samt det tar da hele plassen i kurven så da får jeg nesten ikke handlet.

Du drar bare med deg en liten kurv etter eller setter bilsetet i babysetet som sitter fast på handlekurven :)

Hmm... Hvis det stod fremme og jeg hadde med babyen ville jeg kanskje gjort det, men har ikke noe problem med å bruke handlevogner uten desinfisering sånn i utgangspunktet :)

Jeg syns det var et bra tiltak. Kunne gjerne tenkt meg å få vasket av barnesetet feks. før jeg setter barnet mitt der. Tror dog de mente at vi skulle vaske vognen etter bruk. Det hadde jeg ikke giddet :p

Sånt gidder ikke jeg. Men er vel fint at de som vil får muligheten :) synes kanskje den plakaten om skitne føtter var unødvendig men..

Helt ærlig så syns jeg det er en ekstremt uting å ha ungene oppi handlevognen med sko på som de har gått og trakket i søle og møkk med. De er ikke rene selv om de ser rene ut!

Men jeg forstår også problematikken når man handler, og tenker som så at enten kan man ta av de skoene eller hatt på trekk på skoene slik at det som er det skitneste i hvert fall ikke er i vognen.
Mange argumenterer med at maten er innpakket, men vi setter maten innpakket i kjøleskapet og drasser med bakterier inn der, for så å legge embalasjen på kjøkkenbenken, mangen til og med oppå skjærebrettet før man åpner. Vi bruker samme kniv på å åpne embalasjen som vi skjærer maten med. Ja jeg er sær, men jeg vil ikke ha masse hundebæsjbakterier inn på mitt kjøkken.

Og ansolutt ikke tvil om at handlevognene og handlekorgene rundt omkring ser helt grusome ut. Totalt uappetittelige.
Og butikkene burde absolutt vasket de oftere.

Kunne dratt over håndtaket. :) Der holder jo både meg og mini når han sitter oppi. Så det er jo ikke dumt sånn sett. :)

Helt ærlig så syns jeg det er en ekstremt uting å ha ungene oppi handlevognen med sko på som de har gått og trakket i søle og møkk med. De er ikke rene selv om de ser rene ut!

Men jeg forstår også problematikken når man handler, og tenker som så at enten kan man ta av de skoene eller hatt på trekk på skoene slik at det som er det skitneste i hvert fall ikke er i vognen.
Mange argumenterer med at maten er innpakket, men vi setter maten innpakket i kjøleskapet og drasser med bakterier inn der, for så å legge embalasjen på kjøkkenbenken, mangen til og med oppå skjærebrettet før man åpner. Vi bruker samme kniv på å åpne embalasjen som vi skjærer maten med. Ja jeg er sær, men jeg vil ikke ha masse hundebæsjbakterier inn på mitt kjøkken.

Og ansolutt ikke tvil om at handlevognene og handlekorgene rundt omkring ser helt grusome ut. Totalt uappetittelige.
Og butikkene burde absolutt vasket de oftere.

Samme tenker jeg, vi er jo i kontakt med emballasjen som har vært oppi handlevogna hvor et barn har stått oppi. Selv bryr jeg meg ikke om unger er oppi vognene, men jeg putter ikke mine egne oppi der fordi jeg har ikke behovet og i tilfelle butikken ikke liker det. Dessuten vet jeg at mange syns det er hygienisk, for det er det jo for såvidt.

Nei, og de babysetene er alltid fulle av smuler :wideyed:

Ja og annet som er sølt, klint ut, eller gulpet opp... Tør ikke å tenke på hva det er. Jeg setter ikke babyene mine oppi der :o Tar heller ut bilstolen, og setter den i en egen vanlig handlevogn og tar en ekstra til varene når de ser så ufyselige ut!

Ja og annet som er sølt, klint ut, eller gulpet opp... Tør ikke å tenke på hva det er. Jeg setter ikke babyene mine oppi der :eek: Tar heller ut bilstolen, og setter den i en egen vanlig handlevogn og tar en ekstra til varene når de ser så ufyselige ut!
Det har vi gjort og, ellers er bæresele fint :)

Nå er lille så tung at jeg ikke klarer å bære henne i bilstolen lengre. Men hun er alt for liten til å sitte selv i handlevognene. Så da bruker vi de vognene med barnesete på inni butikken. Må innrømme at jeg kvier meg hver gang.. Tar med teppe å legger oppi.. Ser ikke ut til at de blir vasket EVER. Fult av gulp og dritt i dem overalt hvor vi drar..
Så ja enten la meg vaske dem selv, ellers får butikkene begynne å vaske dem.. Disse minste trenger ikke å bli utsatt for allverdens bakterier å drit når dem ikke er ferdig vaksinert engang..
Om cashewnøttene ligger i samme vogn et barn har stått i driter jeg langt i! Det meste er da i emballasje eller pose ;) og vi voksne tåler da litt mer enn de minste
Signerer denne. Vil ikke putte lille i en bakteriebombe.. Men har alltid våtservietter og antibac i veska som kan brukes ved behov ;)

Nei. Alt er da i emballasje.
Kunne dog godt vasket håndtaket, de er gufne..

Back
Topp