Kunne du sendt ungen din på kostskole?

snuppah88

Gift med forumet
De fleste kostskoler er jo i andre land, så hadde mest sannsynlig blitt kostskole en plass i utlandet i tillegg..

jeg for min del hadde ALDRI klart det..

En jeg kjenner,exmannen til en god venninne gikk på kostskole i Engeland fra han var 4 år! Han var kun hjemme i Norge i julen og i sommerferien!
(Moren hans ville realisere seg selv.... og hadde defor ikke tid til å ha barn! Faren hadde han ingen kontakt med,han har aldri vært med i bildet.)
Han sliter jo med personlige forhold,og har problemer med å forholde seg til nærhet.. Han sier jo selv at kostskole oppholdet var et helvete på jord ,med mye vold. Han dro jo dit allerede som 4 åring,og uten å kunne språket! Han sier også at det er hovedårsaken til at de ble skilt - og at han var superdrittsekk. Han hadde jo aldri lært om vanlig famileliv,og hvordan man som par skulle fungere sammen...

Så mitt svar er - IKKE OM MJØSA BRENNER!!!! Mine barn er hjemmeboende så lenge de selv måtte ønske !

ALDRI! Mine barn blir hos meg, uansett!
Hva er elelrs visten med å få barn om man skal sende de fra seg?!

ORIGINAL: Tessa

ALDRI! Mine barn blir hos meg, uansett!
Hva er elelrs visten med å få barn om man skal sende de fra seg?!

Nei, aldri i verden! Har aldri noen garanti for hvilken behandling man får tydeligvis.
Og oppdragelsen av mitt barn er det kun jeg og bf som skal ta!
Ser ikke poenget med å få barn hvis man skal sende de bort? [:-]

Absolutt ikke!!!!

Hadde noen spurt i går, så hadde jeg nok syns kostskole hadde vært en GOD ide for han eldste. Men i dag har vi landet igjen og startet med blanke ark til neste fight... Så nei, de får vel bo hime. Men jeg lurer litt om om han eldste kunne ha godt av å prøve kostskole en mnd eller to. Kanskje han ikke syns jeg er så teit lenger da[8D][;)]

Nei!

IKKE F...!!

Kjenner noen som har gått på det i England, så NEI!! Det gjør jeg aldri. Han stakkaren ble jo voldtatt på skolen av andre elever. [&:] Litt ekstremt tilfelle men jeg hadde aldri klart å være så lenge vekke fra barnet mitt heller

ORIGINAL: 3barn

Absolutt ikke!!!!

Nei. Men skole en annet sted i landet på videregående ja. Selvom det ikke helt var spm..

Hvis det var noe hun virkelig ville så kanskje[:)]

ORIGINAL: alltidlente

ALDRI!

men dersom de er store nok til å bestemme selv ( ungdomskole /VGS) og de hadde gitt beskjed om at det var det de ville hadde jeg vurdert det... tror jeg... hvertfall i VGS-alder[8|]

Ditto - en kompis var utvekslingsstudent på kostskole i stedet for hos familie (han var i England, er jo vanligvis familieliv i USA), og han syntes det var greit - mange interessante opplevelser og gode minner osv.
Tror han var rundt 15 eller så.

Back
Topp