Kunne dere gått med på..

LilleK

Glad i forumet
å oppkalle etter hans bestemor fordi det er et stort ønske fra han? Jeg synes navnet er helt greit, og assosierer det kun med mennesker jeg har et nøytalt forhold til fra før. Håper det kan vokse på meg, for jeg synes oppkalling er veldig koselig :happy:
 
Nei det hadde ikke vært alternativ her.Men kommer selvfølgelig Ann på navnet.. Både jeg og gubben er heldigvis i at oppkalling er noe vi ikke ønsker å gjøre. Er altfor glad i meget amerikanske navn. Så har en gutt fra før med foreløpig eneste som har sitt navn registrert i Norge. .og gutter og jentenavn er klar til neste når den kommer :)
 
Ja, det kunne jeg :)
Men jeg måtte å ha likt navnet.
Gutten vår er oppkalt etter min bestefar :)
 
Kommer an på navnet. Minste her er oppkalt etter sambos morfar. :)
 
Dersom det ikke var noen andre navn jeg brant for og ønsket at barnet skulle hete så hadde jeg kunne gått med på det ja.
Kanskje fordi jeg ønsker å bruke igjen navn i fra slekten våres selv. :)
 
Dere kan jo ha hennes navn som mellomnavn, og så finne et dere liker veldig godt til hovednavn. Det skal vi gjøre.
 
Vanskelig, du kan jo jobbe med å venne deg til det og like det godt, hvis ikke så hadde jeg sagt beklager men nei.
Var litt i samme situvasjon, mannen ville Christine etter hans mormor eller hennes mellomnavn Johanne, og ja fine navn men all for vanlige for min smak. Ikke lett si nei når det betyr mye for mannen men skal kunne leve med navnevalget :)
Enig at oppkalling er super koselig!
 
å oppkalle etter hans bestemor fordi det er et stort ønske fra han? Jeg synes navnet er helt greit, og assosierer det kun med mennesker jeg har et nøytalt forhold til fra før. Håper det kan vokse på meg, for jeg synes oppkalling er veldig koselig :happy:
Ja, det kunne jeg :)
 
Hadde jeg likt navnet hadde jeg kunnet det, men ikke ellers. Man skal tross alt si navnet hver dag for resten av livet, og da må man nesten like det
 
Back
Topp