Kundeservice

Oktoberjenta

Elsker forumet
Opplevd så dårlig kunde service på noen sko jeg har kjøpt til datteren min. Og kjenner jeg blir så sint!

Forrige uke tok jeg med meg skoene tilbake til butikken fordi hun hadde blitt kliss våt i begge bena etter å ha vært ute.
Det første jeg fikk høre etter å ha fortalt hva som hadde skjedd var at det kunne jo hende at det hadde trekt seg under regnbuksen og oppi skoa. Og nei skoene var for våt til at de kunne teste. Greit så da dro jeg for å tørke skoene med hår føhner frem til de var tørre. Dro tilbake, og hun kjente på de. Ja da var de tørre nok til å testes. Sa ifra allerede første gangen jeg var inne at jeg hadde lang vei å kjøre at det var så dumt å måtte kjøre frem og tilbake. Jadda, de måtte teste skoene minst en time i vann for å se om det var lekkasje, men så lenge kunne jeg ikke vente da jeg allered hadde brukt masse tid frem og tilbake for å tørke de.

Så jeg gikk litt rundt og kom tilbake etter 30min. Jeg kjente at det var blitt vått inni, men da nektet dama på det og skyldte på at det var jo pga jeg kom inn med de kliss våte tidligere. De kjentes bare tørre ut men egentlig våte. Halloo, så hvorfor testet hun de hvis hun visste de ikke var tørre da!! Endte med at jeg til slutt måtte ta med meg skoene hjem for de nektet å hjelpe meg noe mer.
Testet de selv hjemme sånn som de gjorde og de ble våte! Kom tilbake med de noen dager senere. Var heldigvis en annen en der som beklaget så mye over servicen. Så det gjorde opp litt.

Så i dag ringte jeg de i 3tiden (da har de vært åpnet siden 10). Og da traff jeg visst på hun ene damen som var der da jeg var innom første gangene. Hun sa at skoene hadde fått stått i vann i 1time og enda ikke blitt våte. Og jeg lurte på hvorfor de ikke hadde fått satt de i vann tidligere. Så ble det samme diskusjon som vi hadde da jeg var der, nesten litt sånn at dette var min feil og de hadde rett.
Senere ringer en annen og sier at den ene skoen lekker så jeg skulle få nye, så det er jo greit.

Dette ble visst veldig langt. Men trenger noen råd her. Hva ville dere sagt når dere kom tilbake for å hente skoene? Bare hente de og være hyggelig så gå igjen, eller skal de få høre dette at de har vært dårlig på servicen?
Har fått høre av en annen at hun fikk samme behandlingen, så nå handler hun aldri der igjen.

Dersom jeg føler jeg blir dårlig behandlet synes jeg det er greit å si ifra på en fin måte. Du yter jo dem en tjeneste ved å gjøre dem bevisste på at de kanskje bør evaluere kundebehandlingen sin.

Kommer jo ann på hva slags person du er og hvem som leverer ut skoene. Er det hun som var den vanskelige eller hyggelige som leverer deg skoene? Er en av dem daglig leder der?
Mulig jeg hadde takket pent for at det edelig gikk i orden, men at det er trist ting som er så opplagt skal ta så lang tid.
Hadde også droppet å handle der igjen.

Kommer jo ann på hva slags person du er og hvem som leverer ut skoene. Er det hun som var den vanskelige eller hyggelige som leverer deg skoene? Er en av dem daglig leder der?
Mulig jeg hadde takket pent for at det edelig gikk i orden, men at det er trist ting som er så opplagt skal ta så lang tid.
Hadde også droppet å handle der igjen.
Jeg håper det blir en av de som leverer ut skoene. Tror hun ene av de var dagligleder, hun samme som jeg snakket med i tlf i dag. Er egentlig en veldig beskjeden person som bare godtar det meste. Men akkurat dette ble jeg kjempe irritert for. Siden jeg for det første vet hvordan man skal være mot kunder når man jobber innenfor service. og for det andre vet jeg hvordan det er når kunder kommer tilbake og er kjempe sur før de allerede er begynt, og sånn var jeg absolutt ikke mot de før de ble vanskelige.

Jeg håper det blir en av de som leverer ut skoene. Tror hun ene av de var dagligleder, hun samme som jeg snakket med i tlf i dag. Er egentlig en veldig beskjeden person som bare godtar det meste. Men akkurat dette ble jeg kjempe irritert for. Siden jeg for det første vet hvordan man skal være mot kunder når man jobber innenfor service. og for det andre vet jeg hvordan det er når kunder kommer tilbake og er kjempe sur før de allerede er begynt, og sånn var jeg absolutt ikke mot de før de ble vanskelige.
Jeg pleier aldri å planlegge slikt. Om jeg føler der og da at stemningen tilsier tilsnakk fordi dem ikke engang er ydmyke, så ville jeg sagt fra. Er dem ydmyke og beklager, sier jeg aldri at det er greit, men jeg takker for beklagelsen og sier meg enig at dem kunne gjort det anderledes. Håper du får en hyggeligere opplevelse når du drar tilbake.

Støtter det huleboer sier :)
Hvis butikken tilhører en butikkjede hadde jeg nok sendt en mail til kundeservicen deres ;) kanskje de hadde blitt inspirert til å sende de ansatte på "smile"-kurs :p
Kunden har ikke alltid rett, men LITT serviceinnstilt må man kunne være :rolleyes: -generelt sett, du hadde selvfølgelig rett i denne saken ;)

Jeg pleier aldri å planlegge slikt. Om jeg føler der og da at stemningen tilsier tilsnakk fordi dem ikke engang er ydmyke, så ville jeg sagt fra. Er dem ydmyke og beklager, sier jeg aldri at det er greit, men jeg takker for beklagelsen og sier meg enig at dem kunne gjort det anderledes. Håper du får en hyggeligere opplevelse når du drar tilbake.
Takk for rådet:) jeg er så spendt på hvordan det går. Prøvde å si til hun jeg snakket med at jeg syns dette var dårlig, men tror ikke hun gadd å høre på det jeg sa. Hun snakket i munnen på meg og skulle ha rett. Og til slutt sier hun "nå diskuterer vi ikke dette mer" når hun ikke har noe saklig å si. Jaja vi får nå se om de beklager

Sent from my iPhone using BV Forum

Støtter det huleboer sier :)
Hvis butikken tilhører en butikkjede hadde jeg nok sendt en mail til kundeservicen deres ;) kanskje de hadde blitt inspirert til å sende de ansatte på "smile"-kurs :p
Kunden har ikke alltid rett, men LITT serviceinnstilt må man kunne være :rolleyes: -generelt sett, du hadde selvfølgelig rett i denne saken ;)
Hehe ja ikke sant. Det hadde hvertfall disse to som jeg traff på trengt. Er jo ecco så skal se om jeg finner ut om det går å sende Mail.
Nei det er sant at kunden ikke alltid rett, men man må i det minste være hyggelig mot kunden uansett hvordan kunden oppfører seg. Ja hadde heldigvis rett og det var deilig med tanke på hvordan de behandlet meg, så det var synd for de

Du bør absolutt si i fra, hun du har snakket med bør få en advarsel av sjefen sin. Sånn oppførsel er ikke akseptabelt!

Du bør absolutt si i fra, hun du har snakket med bør få en advarsel av sjefen sin. Sånn oppførsel er ikke akseptabelt!
Er helt enig med deg. Men var så usikker på om jeg skulle si noe nå når jeg får nye par. Får nesten se hvordan de oppfører seg

hvis det er hun som ikke greier å gi god service syns jeg du skal få ordnet med skoene også spørre om daglig leder, hvis hun er daglig leder send mail direkte til ecco! Ingen skal måtte møte på noen som ikke er service innstilte og svarer på en slik måte!

hvis det er hun som ikke greier å gi god service syns jeg du skal få ordnet med skoene også spørre om daglig leder, hvis hun er daglig leder send mail direkte til ecco! Ingen skal måtte møte på noen som ikke er service innstilte og svarer på en slik måte!
Men hva syns du jeg skal si da? Huff er ikke noe flink på dette da jeg som sagt pleier å godta det meste. Greit å være forberedt sånn at jeg kan holde meg saklig

Men hva syns du jeg skal si da? Huff er ikke noe flink på dette da jeg som sagt pleier å godta det meste. Greit å være forberedt sånn at jeg kan holde meg saklig

Hvis hun er daglig leder vil det nok ikke nytte å snakke så mye med henne, forklar som du ellers gjør her, si at du vanligvis pleier å godta det meste, men dette er dyre sko og du forventer at skoene skal da takle litt vann og slike ting. samtidig så er det viktig at du nevner at den behandlingen du fikk som kunde her gjør at du velger å ikke komme tilbake hit før de er mer service innstilte.
Hvis det viser at du må sende mail så sier du bare det over her, bare med datoer og lignende, navn er kjempe bra hvis du kan få til det ;)

Jeg ville sendt mail direkte til Ecco. Det går gjerne mer inn på enkelte å få klask på labben fra kjedekontoret enn fra "enda en sur kunde", i tillegg til at du gjerne får en mer oppriktig beklagelse derfra.

Jeg hadde sagt klart ifra hvordan jeg opplevde den ene damen og at servicen du fikk av henne og måten hun pratet til deg på gjorde at du ikke fikk lyst til å handle der igjen. Tror nok også jeg ville sendt en mail eller et brev direkte til denne butikkjeden. Mulig enkelte trenger seg en oppfriskning på hva kundeservice innebærer. Slik skal man ikke bli behandlet som kunde.

Jeg ville sendt mail direkte til Ecco. Det går gjerne mer inn på enkelte å få klask på labben fra kjedekontoret enn fra "enda en sur kunde", i tillegg til at du gjerne får en mer oppriktig beklagelse derfra.
Signerer denne!

Jeg ville absolutt sagt ifra! Hadde jeg blitt behandlet på denne måten, hadde jeg aldri gått der ifra uten at de hadde fått høre hva jeg mente om en så dårlig kundebehandling. Man trenger jo ikke å være krass og sint, men man kan si ifra på en fin måte at "måten jeg har blitt behandlet på og snakket til på, gjør at jeg faktisk ikke får så særlig lyst til å handle her hos dere igjen."

Hvordan gikk det?
Hadde sagt til henne at jeg jobber i butikk selv (selv om du ikke gjør det :eek:) og at man ikke behandler kundene sine på den måten hun hadde gjort.
Tror jeg ville droppet å sende mail til kjeden. Ville heller snakket med sjefen. Tviler på at hun selv var daglig leder... Håper iallefall det.

Back
Topp