Undskuld för min svensk/norska!
- Netcom, stenger sin chat utan att avsluta samtal med en förnöjd kund.
- De vägrar hjelpe vid ekonomiska situationer. Och sender dig till ett Centralbord/klageanmälan som heller ikke hjelper.
- Detta sker varje gång man har ett större Problem med Netcom.
Se min senaste chat logg nedan:
Send
End
09:28:49 Din chat er plassert i kø
09:30:08 Benjamin S deltar nå i samtalen
09:30:08 Benjamin S Hei, du snakker med Benjamin S, hva kan jeg hjelpe deg med?
09:30:54 filip Hej! Jag ville säga upp mitt nuvarande abonemang, och ersätta det mot ett kostnadsfritt abonemang. Jag snackade med er kundtjänst och de sa för två månader sedan att jag skulle återkomma till er den 27e Juli, och att jag då skulle slippa betala en till onödig månadshyra.
09:31:49 Benjamin S Om jeg får ditt personnr og adresse kan jeg sjekke.
09:32:17 filip ok
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
09:33:43 Benjamin S Vil du si opp ditt abonnement nå? Bindingstiden din gikk ut 27.07.
09:34:49 filip Japp, (och byta ut mot kostnadsfritt) men det var en lördag! så jag kunde inte säga upp det före det sa den förre kundtjänsten som hjelpte mig. Detta blir kostnadsfritt?
09:35:05 Benjamin S Tenker du på kontantkort?
09:35:46 filip Jag husker ikke 100%, men det finns ett abonnemang som jag ikke trenger betale för, men jag har kvar mitt nummer
09:36:40 Benjamin S Hvis du tenker på kontantkort så er det inne fast mnd. avgift. Du betaler for det du ringer for ved å fylle på din egen saldo.
09:38:15 filip Det är nog det. Och jag behåller mitt nuvarande nummer?
Behöver ni sende mig något fysiskt, eftersom jag är bosatt i Vietnam i 3 månader till!
09:38:48 Benjamin S Det går fint, jeg kan ordne dette for deg nå. Men du må fortsatt betale for denne mnd.
09:39:05 filip varför må jag betale för denne månad?
09:40:14 Benjamin S Regningen er allerede skrevet den 20 juli. Får ikke endret denne.
09:40:57 filip Det är bullshit! JAG VILLE SÄGA UPP MIG SENAST JAG SNACKKET MED KUNDTJÄNST för 2 månader SEDAN men han sa att jag måste skriva till er den 27e juli för att SLIPPA EN EXTRA RÄKNING
09:43:30 Benjamin S Grunnen til at du måtte vente til den 27 juli er for å slippe bruddgebyr da ditt abonnement sto under binding fram til den 27.
09:44:20 filip vad är bruddgebyr? Och varför sa kundtjänst att allt skulel gå grei och vare kostnadsfritt efter jag skrev till er de 27e Juli?
09:46:48 Benjamin S Bindingstiden er 12 mnd fra den dato du kjøpte tlf hos oss.
09:46:58 filip Detta är sjukt1! JAg ville byta abonnemang längesedan.. och jag åste vänta till den 27e för att göra det, och ni har redan en vecka innan fucking redan gjort en räkning!! ÄR NI HELT SJUKA I GUVUDET, detta är NOrge inte fucking ett kommunistiskt land
09:48:06 Benjamin S Jeg kan fjerne 200 kr fra din faktura for denne mnd og endre ditt abonnement til kontantkort hvis du ønsker det?
09:48:13 filip JApp! Och jag ville klart och tydligt avbryta abonnemanget exakt då datumet gått ut!! Men varför i helvete skall ni dra en räkning från mig 1 vecka före det går ut och samtidigt berätta för mig att allt kommer gå kostnadsfritt!
09:49:08 filip om 200kr tecker hela min valiga månadskostnad så är detta grei.
09:49:39 Benjamin S Fakturaperioden har vært fra den 20. til den 20. hver mnd siden du fikk abonnement. Abonnementet avsluttes ikke automatisk. Men jeg beklager hvis du har blitt feilinformert av en av mine kollegaer tidligere.
09:49:45 Benjamin S Da ordner jeg dette nå.
09:50:38 filip Måste jag fortfarande betala något för månaden när du drar av 200kr?
09:53:19 Benjamin S 240,90 skal du betale denne mnd. Regningen var opprinnelig på 440,90. 200 kr av dette var siste avdrag på nedbetaling av din tlf.
09:54:43 filip NEj jag skickar en anmälan till Namsmannen.. ag ville klart och tydligt avsluta min bindning före det datumet, men ni gav mig ingen chans. och ni skall ni dra av pengar från mig när jag inte använder er tjänst och EFTER NI LOVAT ATT DET INTE KOMMER FLER KOSTNADER efter jag gjort denna endring den 27e Juli
09:55:46 Benjamin S Du kan sende inn en skriftlig klage hvis du ønsker det. Men jeg har nå endret abonnement som du ønsket og kreditert din faktura for 200 kr.
09:57:26 filip Du kan uppge ditt anställningsnummer och namn, eller sende mig din teamleaders/chefs uppgifter, Jag ska inte skicka en till klagan som jag inte får hjelp på!
09:58:15 Benjamin S Det kan jeg desverre ikke gjøre. Du kan sende inn en epost via vår netside på netcom.no
09:58:44 filip jo det kan du, för en civilperson kan inte göra något med ett anställningsnummer! jag har enligt lov rätt till att veta en sådan uppgift!
09:59:16 filip Nej det är en dead end, er hjelp på epost! vägrar göra det
10:03:12 Benjamin S Får å snakke med vårt sentralbord kan du ringe tlf nr. 23888000
10:04:11 filip jag har ingen möjlighet att ringa från Vietnam. kommer kosta mig mer än 240kr. Du får isådanafall uppge ett gratisnummer jag kan ringa
10:05:25 filip MEn Benjamin, du säger alltså att du vägrar uppge ditt anställningsnummer till mig? Och du vägrar sende mig över till din teamleader som förmodligen står bredvid dig och läser chatten?
10:08:46 filip hallå, svara
10:10:36 Benjamin S Da er epost en letter løsning for deg da dette er gratis og du slipper å ringe et nr.
10:11:14 filip SOm kundtjänst förmodar ajg att du ska svara på mina spörsmål Benjamin
10:12:25 Benjamin S Jeg kan desverre ikke gi ut noe annsattnr og heller ikke sette deg over til noen teamleder.
10:12:58 Benjamin S Hvis du ønsker å skrive en klage må dette gjøres via brukerklagernemnda eller sende inn en klage skriftlig.
10:13:32 filip Varför kan du ikke sende mig över till din teamleader eller chef?
10:15:00 Benjamin S Vi har en standars prosedyre for håntering av klager som nevnt over.
10:15:07 Benjamin S standard*
10:15:19 filip Japp, men den är illegal, visste du det?
10:16:27 filip När en kund kräver att få veta uppgifter som du engligt lov kan förtelle så borde du förtelle det. Och jag tror inte du känner till detta, men din teamleader ska känna till detta då han har ansvar för din grupp/avdelning. men du vägrar att skicka mig över till honom
10:17:19 Benjamin S Hvis du ønsker å snakk med en leder kan dette gjøres vi sentralbordet som nevnt ovenfor.
10:18:29 filip Ert sentralbord fungerar ikke. JAg accepterar inte denna lösning.
10:19:21 filip Och jag accepterar inte att ni exploiterar min situation i Vietnam att jag inte kan ringa er då det kommer kosta mer än vad jag klagar om.
10:20:36 Benjamin S Da kan du sende inn en klage via epost eller via brukerklagernemda. Det er desverre ikke mer jeg kan gjøre en å gi deg informasjon om hvordan du går frem og hvor du skal sende en klage. Ha en fin dag.
10:20:38 Benjamin S Takk for samtalen!
10:20:38 Chatten er avsluttet. Takk for at du kontaktet NetCom.
Vinn 1200 kr fratrekk på din neste faktura, ved å svare på noen få spørsmål om vår kundeservice her:
https://netcom.no/svarchat1
Jag syns alla ska registrera Netcoms chatloggar med sina dåliga behandlingar och posta dom här!!!
Netcom exploiterar sina egna kunder! Det är sjukt! Anmäl dom också till klagenämnden/namnsmannen!