Kun knekkebrød?

Evette

Gift med forumet
Andre som har små som kun sverger til knekkebrød? Synes dere det er greit? Tuppene her spiser brød i bhg, men her hjemme vil de kun ha knekkebrød til frokost/kvelds. Jeg har en tanke om at brød er bedre for små som skal vokse å legge på seg. Tenker jeg feil?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sånn er det hjemme her også. Jeg tror det er helt greit, så lenge det ikke er snakk om sånne lyse knekkebrød som egentlig nesten er loff i knekkebrødformat.
Av en eller annen grunn så ønsket de i barnehagen at hun spiste mer brød hjemme, men ingen av oss andre spiser noe særlig brød heller, så det blir jo bare stående og bli ødelagt. Vi spiser havregrøt, havrefras og andre frokostblandinger, yoghurt firkorn eller andre grove ting i, frukt, og knekkebrød.

Vesla spiser jo brød i barnehagen, og hun har ingen problemer med vekta verken den ene eller andre veien, og vi hjemme er jo fornøyde, så jeg skjønner ikke hva problemet skulle være.

Grove knekkebrød er jo like sunt, men en skive brød har jo fler kalorier og er mer mettende enn et knekkebrød. Likevel tenker jeg at det er helt greit. Er jo kun her i Norge at vi er brødfantaster... Finnes masse annet sunt enn brød en kan spise, som de små har godt av. Mange gode tips over her jo! :) Minien min spiser både og men går i perioder.

Helsestasjonen her sa at det ikke er greit...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Pågrunn av det med kalorier sant? Altså jentene her er ikke utmagra, men hadde ikke tatt skade av et par kg ekstra heller..

Sånn er det hjemme her også. Jeg tror det er helt greit, så lenge det ikke er snakk om sånne lyse knekkebrød som egentlig nesten er loff i knekkebrødformat.
Av en eller annen grunn så ønsket de i barnehagen at hun spiste mer brød hjemme, men ingen av oss andre spiser noe særlig brød heller, så det blir jo bare stående og bli ødelagt. Vi spiser havregrøt, havrefras og andre frokostblandinger, yoghurt firkorn eller andre grove ting i, frukt, og knekkebrød.

Vesla spiser jo brød i barnehagen, og hun har ingen problemer med vekta verken den ene eller andre veien, og vi hjemme er jo fornøyde, så jeg skjønner ikke hva problemet skulle være.
Vi spiser ofte havregryn og havregrøt til lunsj da. Synes det er greit at vi variere litt på det måltidet. Yogurt går ofte sammen med frokosten. Og knekkebrødene er av typen havre, så det er jo sunt og det er jo bra:)

HVorfor i alle dager?
Sunne knekkebrød er jo full av masse nyttig mat!

3-åringen her spiser nesten bare knekkebrød til "brødmåltid" for tiden. Spiser havreknekkebrød. Ikke falt meg inn at det ikke er ok!

Sent from my iPhone using BV Forum

Knekkebrød er favoritten her og, Hun spiser helst noen gluten og lactosefrie som hun hu har spist siden hu var lita og ikke tålte melk.

Men jeg varierer litt på hva hu får, så noe brød må hu ha. Ellers så lager jeg havregrøt til henne :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Elste gutten her spiser nesten berre knekkebrød til forkost og kvelds, har perider der han vil ha havregryn. Har aldri falt meg inn at det ikkje er greit. Grove knekkebrød er da like sundt om ikkje sunnere enn brød? Spiser nesten berre knekkebrød sjølv også. Merker at mellomste også begynner så smått å gå over til knekkebrød.

Til lunsj i bhg spiser han brød, men er lunsjen heime så blir det knekkebrød.

Men pålegget varierer veldig, må dele kvart knekkebrød opp i 2-3 deler for å ha forskjellig pålegg på;)

Her spises det en del knekkebrød i perioder. Synes det er helt greit, skjønner godt at han vil ha litt variasjon, kjøper ikke de lyse knekkebrødene da, kjøper grove :) Å du sier jo at de spiser brød i barnehagen, så da hadde jeg nok tenkt at det var greit :)

Her spises det knekkebrød innimellom, men da må hun også spise en frukt eller en grønnsak ved siden av. Syns 1-2 knekkebrød er lite å gå på så forhandler meg frem til noe mer.. Ikke det at frukt og grønnsak er så kalorrikt, men det metter en del.. Tror nok ikke knekkebrød er så ille så lenge du ser på hele bildet :)

3-åringen her spiser nesten bare knekkebrød til "brødmåltid" for tiden. Spiser havreknekkebrød. Ikke falt meg inn at det ikke er ok!

Sent from my iPhone using BV Forum

Sånn er det her og, bare at hun er 4. Jeg tror rett og slett hun ble så lei av brød, at hun ikke orker det mer. Det går vel i perioder det og, som alt annet. Hun spiser yoghurt, havregrøt, frukt og grønnsaker osv, så at hun ikke vil ha brødskiver tar jeg med knusende ro.

Knekkebrød er på mange måter bedre enn brød, og det eneste som er negativt (som jeg vet), er at knekkebrød kan ha en del furan. Allikevel er det ikke en versting på dette, og så lenge det ikke er knekkebrød til 4 måltid om dagen hele livet, tror jeg neppe det er noen fare. Så lenge alternativet er butikkjøpt (glutenberiket) brød, vil jeg mene og tro at knekkebrød er langt å foretrekke!!

Om du lager knekkebrødet selv, er det enda bedre;-)

Knekkebrød er på mange måter bedre enn brød, og det eneste som er negativt (som jeg vet), er at knekkebrød kan ha en del furan. Allikevel er det ikke en versting på dette, og så lenge det ikke er knekkebrød til 4 måltid om dagen hele livet, tror jeg neppe det er noen fare. Så lenge alternativet er butikkjøpt (glutenberiket) brød, vil jeg mene og tro at knekkebrød er langt å foretrekke!!

Om du lager knekkebrødet selv, er det enda bedre;-)
Hva er furan?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Hva er furan?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Et giftstoff som finnes i nesten all mat som er varmebehandlet fra fabrikk, fordi de varmer maten så lenge på så høy temperatur. Finnes i babymat, hermetikk, kaffe, frokostblandinger, knekkebrød etc. Vi får det i oss hele tiden men det er verdt å minimere. Ville ikke droppet knekkebrød av den grunn, men lurt å lage mat selv i stedet for å bare basere seg på furanholdige varer!

Eldste her vil bare ha knekkebrød. Men spiser brød i barnrhagen så synes det er greit da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp