Kun jordmor?

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Noen som har gått kun til jordmor hele svangerskapet? Sist gikk jeg til lege og jordmor annen hver gang, men denne gang vil jeg bare gå til jordmor tror jeg. Men jeg vet ikke hvordan det fungerer med tanke på blodprøver osv? :)
 
Jeg gikk bare til jordmor sist. Hvis det var noe så henviste hun meg til lege, var på sykehuset for å avgi blodprøve en gang og tok glukosebelastning med fastlegen [emoji4] vurderer sterkt var jordmor denne gangen å [emoji4]
 
Jeg gikk bare til jordmor sist. Hvis det var noe så henviste hun meg til lege, var på sykehuset for å avgi blodprøve en gang og tok glukosebelastning med fastlegen [emoji4] vurderer sterkt var jordmor denne gangen å [emoji4]

Så greit! Da bestilte du første time hos jordmor også? Gikk aldri til fastlege uten du ble sendt av jordmor?:)
 
Så greit! Da bestilte du første time hos jordmor også? Gikk aldri til fastlege uten du ble sendt av jordmor?:)
Bestilte første time med jordmor ja [emoji4] eneste jeg gjorde med fastlegen uten jordmor sendte meg var når jeg var plaget med underlivssopp og blødninger[emoji4] for det kan ikke jordmoren gjøre så mye med på kontoret sitt [emoji4]
 
Gikk bare til jordmor sist, og kommer til å gjøre det nå også. Blodprøven kunne jeg bare bestille selv om jeg ikke husker feil. [emoji5]
 
Bestilte første time med jordmor ja [emoji4] eneste jeg gjorde med fastlegen uten jordmor sendte meg var når jeg var plaget med underlivssopp og blødninger[emoji4] for det kan ikke jordmoren gjøre så mye med på kontoret sitt [emoji4]

Den ser jeg :) høres mye bedre ut å bare gå til jordmor. Legen min er ikke så flink på graviditet, følte meg mye tryggere hos jordmor :)
 
Den ser jeg :) høres mye bedre ut å bare gå til jordmor. Legen min er ikke så flink på graviditet, følte meg mye tryggere hos jordmor :)
Er trygg på fastlegen min og, han en gynekolog, så hadde vært artig hvis han ville tatt TUL da [emoji4] men han gjør det bare hvis det er nødvendig og ikke bare for å se [emoji4]
 
Er trygg på fastlegen min og, han en gynekolog, så hadde vært artig hvis han ville tatt TUL da [emoji4] men han gjør det bare hvis det er nødvendig og ikke bare for å se [emoji4]

Hadde ikke hatt noe i mot det[emoji14] jeg prøver å bestille en time til tul nå på fredag, for jeg er så usikker på hvor langt jeg er på vei
 
Hadde ikke hatt noe i mot det[emoji14] jeg prøver å bestille en time til tul nå på fredag, for jeg er så usikker på hvor langt jeg er på vei
Trenger ikke det jeg, vet akkurat hvor langt på vei jeg er [emoji4] tr 1 juli, aksje 12 juli, el 14 juli og er nå 4+3 [emoji4]
 
Byttet litt mellom sist, fulgte anbefalt opplegg, og var fornøyd med det. Følte legen var veldig beroligende og hadde tydelige svar. Jordmor var også flink. Tror de er flinke til hver sine ting [emoji106]
 
Gikk til begge i begge svangerskapene sist. Litt usikker på hva jeg gjør nå, men har startet hos legen allerede. Så blir vel å ta blodprøver der i uke 12. Går raskere enn om jordmor skal henvise meg til sykehuset for det. Utover det så ser jeg vel egentlig ikke noe behov annet enn at han tar blodprøver hver gang for å sjekke jern og blodprosent, og det er vel strengt tatt ikke nødvendig.

Skal til legen på mandag for å ordne søknad på svangerskapspenger.
 
Back
Topp