Kun grøt

Studenten

Studenten
Lille på 7,5 mnd vil nesten kun ha grøt (hjemmelaget, havre og hirse + eple, svisker, aprikos eller nektarin). Blander i noe olje eller smør og ofte litt lever for mer jern.

Hun spise få skjeer av alt annet jeg har tilbydd henne: spagetti, pære og bananmos, kyllinggryte, mos av gulrot og kjøttkraft, avokadomos, søtpotet osv osv.

Blir det ikke veldig ensidig? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å tilby igjen og igjen. Forslag?

Har aldri fått middagsglass.

Eldste her spiste nesten ikke middag før hun var to år. Foretrakk grøt, smoothie og melk til hun var langt over ett år. Så du er ikke alene! Det går seg til. :)

Fram til 12 mnd er det bare jern og D-vitamin de må ha, ellers får de alt de trenger via melk. Hvertfall når det gjelder morsmelk. Men nå skal jo mme ha det samme næringsinnholdet?

Mine var sene på å spise mat i det hele tatt og sene på å spise variert. De har aldri manglet noe. Utviklet seg normalt og spesielt eldste langt framme. Skulle ønske jeg visste det så jeg slapp å stresse så med det.

min har også vært sær i maten, en overlege i noe barenspesialist greier på bla mat sa at hennes barn spiste kn banan om melk i 1-1,5 år, og gikk i seg alt han trang.

Så lenge ungen ikke er slapp, og legger på seg så er det innafor.

Vi har vært mye hos lege/sykehus/helsestasjon med vårt barn som ikke la på seg.

Fram til 12 mnd er det bare jern og D-vitamin de må ha, ellers får de alt de trenger via melk. Hvertfall når det gjelder morsmelk. Men nå skal jo mme ha det samme næringsinnholdet?

Mine var sene på å spise mat i det hele tatt og sene på å spise variert. De har aldri manglet noe. Utviklet seg normalt og spesielt eldste langt framme. Skulle ønske jeg visste det så jeg slapp å stresse så med det.
Delammer enda noe og hun får mme såklart :) takk for at du deler erfaringen din! Da slapper jeg av :)

min har også vært sær i maten, en overlege i noe barenspesialist greier på bla mat sa at hennes barn spiste kn banan om melk i 1-1,5 år, og gikk i seg alt han trang.

Så lenge ungen ikke er slapp, og legger på seg så er det innafor.

Vi har vært mye hos lege/sykehus/helsestasjon med vårt barn som ikke la på seg.
Går fint opp i vekt og er over normalen på lengde/vekt!

Tenkte vell mer ernæringsmessig! Men ser at jeg kan slappe mer av siden hun får mm og mme :) fortsetter å la henne få smake på forskjellig, men det er for det neste grøt hun spiser mest av.

Back
Topp