Kumelkallergi - mme

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Dere som har hatt barn med kumelkproteinallergi, hvilken morsmelkerstatning er best på smak?? Nutramigen smaker jo forferdelig! Er pepticate bedre?

Vi brukte althera ( usikker på åssen det skrives) den luktet ihvertfall ikke vondt og kunne brukes i vanlig matlaging

Vi bruker Nutramigen. Men det var ingen produkter som var suksess i starten. Jeg hadde bittelitt sukker i, etter tips fra Google en knapp uke (vi starter med dette ved 6 måneders alder). Med litt sukker aksepterte hun flaska, og i løpet av en knapp uke var det bare Nutramigen igjen. Helsesøster rynka på nesa, men barnelegen mente det viktigste var at vi fant en løsning som virket.

Pepticate er mye bedre i lukt og smak enn nutramigen :)

Nutramigen lukter helt forjæ****... Min nektet å drikke den. Men han får Althera. Den er god på både lukt og smak.

Vi brukte nutramigen.. i starten blandet jeg litt sukker og sinlac oppi for å gi bedre smak og minsket det hver gang til hun drakk flasken uten noe annet.. morsmelk og andre erstatninger er som regel søte så ikke farlig å sette litt sukker oppi flasken :)

Vi brukte Nutramigen, Pregestemil, althera og en til som jeg nå ikke husker navnet på

Back
Topp