L
Luna30
Guest
Når de blir 1 år kan man gå over på kumelk med en gang? Jenta på 11mnd får 1 flaske med mme når hun står opp. Hun spiser bra med mat og legger på seg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er da ikke et svar på spm. Lenken du sendte handler om et barn på 8 mnd. Våre barn er 12 måneder, og da kan man godt gi kumelk isteden for mme, da resten av jern og kalsium tas opp med maten.https://www.matportalen.no/rad_til_...morsmelkerstatning_til_et_barn_paa_8_maaneder
Svar fra matportalen om emnet
og her: kan gå over til kumelk fra 12 mnd
https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/morsmelkerstatning
Det er da ikke et svar på spm. Lenken du sendte handler om et barn på 8 mnd. Våre barn er 12 måneder, og da kan man godt gi kumelk isteden for mme, da resten av jern og kalsium tas opp med maten.
Sorry, men den lenken var for det første ikke der før nå, for det andre handler den ikke om kumelk, men om mme. Kan det være feil lenke?Takk for at du svarer så hyggelig og imøtekommende.
Jeg la ved en link med info fra 12 mnd også. Det aktuelle barnet er for øvrig ikke ett år enda da.
Hvilken melk gir folk da? Rosa (1% fett) eller grønn (0,5% fett)? Las et sted at det gjerne skulle være 0,7% fett eller mindre… men det blir jo servert rosa melk i bhg.osv. Spiller det stor rolle?
Aner ikke om det er stor smaksforskjell heller jeg… (not a fan) -ble fôra opp på skummamelk på 80 tallet, så klarte aldri å drikke den rosa lettmelka på skolen osv. Det hadde jo vært praktisk om mini gjorde.
Trodde helmelk var det beste til ungene jeg
Her har babyen fortsatt allergi på kumelkprotein så vi gir ikke melk å drikke. Vann til måltidene og evt Havremelk eller gryr i mat
ok, står faktisk at skummelt melk eller lettmelk anbefales (evt helmelk om barnet legger lite på seg) inne på melk.no, ser jeg nå, så da er vel det «valgfritt»
Åja, blir sikkert bra uansett barn har vel bare godt av fete meieriprodukter har jeg tenkt. Men nå er hele familien melkefrie utenom bremykt på brødskiva til far og sønn. Sønnen min drikker vel melk i bhg, det er lettmelk
ja, ikke sant! Oi såpass ja! Dreven dere da! *svett i panna emoji*