Kumelk

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som har begynt å gi det som drikke? Mine to eldste tålte ikke kumelk som små, så de fikk mme til de var halvannet tror jeg. Han har fått kumelk i mat, og en dag fikk han 100ml kumelk på flaske før soving, siden vi var tom for mme og det var litt krise. Gikk fint! Han blir 1år om en uke, så dropper man mme helt da? Gradvis? Og hva med nattmåltidene?
 
Jeg har ikke begynt, venter til han fyller ett år, det er bare to uker til. :) Vet ikke hvordan det er med mme, men for meg som ammer skal kumelk introduseres sammen med mm. "Kumelk skal gis under en paraply av brystmelk" sa hs her, så hun anbefalte at jeg fortsatte å amme minst tre ganger om dagen til han hadde fått kumelk i et par uker. Etter det kunne jeg trappe ned på ammingen om jeg ville, men man må ikke. :)
 
Jeg gir vann og mme, men han har fått litt til lunsj i barnehagen. Det har gått bra, så kan nok begynne å gi snart her hjemme også.
 
Vi har fortsatt ikke gitt melk, han er 13 mnd i dag :-o
Men det har bare blitt slik, jeg har ammet (frem til i forrige uke) og nå får han en flaske mme på morningen, hvis han våkner veldig tidlig :p
 
Har fått melk i mat en stund. Begynt med små skvetter på tutkoppen også nå. Blir straks året. Her ammes det enda på morgen og kveld og litt på dagen innimellom.
 
Ikke begynt sånn formelt fordi vi er i utlandet (ikke like god melk), men hun har fått smake litt kakao og melk innimellom nå som hun har blitt over året :) yoghurt går det masse i da, et lite beger om dagen siden jeg føler mengden mm har tatt av litt og ikke vil gi kumelk herfra i store doser, yoghurt er importert ;)
 
Får litt til brødskiven to ganger daglig. Er ikke store skvetten, men tenker at det er greit å begynne forsiktig:) ble 1 år i mai
 
Vi har fortsatt ikke gitt melk, han er 13 mnd i dag :-o
Men det har bare blitt slik, jeg har ammet (frem til i forrige uke) og nå får han en flaske mme på morningen, hvis han våkner veldig tidlig :p
De må jo ikke ha melk å drikke heller, så lenge de får i seg kalsium gjennom maten. Her er "problemet" at han elsker melk på flaske og må ha for å sovne.
 
Får yoghurt og mat med melk i, men ikke til å drikke enda. Ammer fortsatt (straks ett)
 
Back
Topp