Kumelk

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Noen som har begynt med Kumelk enda?
Hvilken type bør man begynne med?

Kutter man ut nan gradvis isåfall?

Er det ikke noe som heter nan3 også? Hva er det ment for?

Noen med erfaring/anbefaling?

Vi gir fremdeles to varme nan flasker daglig.
 
Haha! Husker ikke [emoji12]. Er det ikke sånn at de kan få melk i mat fra 10 mnd. Yoghurt er ok fra samme tidspunkt. Ren melk fra 12 mnd? Husker ei, dette er tredje [emoji5]️. Nan 3 fantes ikke med de to andre...
 
Her er vi begynt med biola, og så har hun fått yoghurt. Hun elsker blåbær biola og det har og hjulpet å gjort magen fin!!!

Har gitt vanlig lett melk også, men forløpig er ikke det så godt. Så det blir små smaksprøver.

Ellers ammer jeg mye enda, så når det kommer til å gi mme vet jeg ikke så mye. Men vil tro hun kan få de flaskene en stund til!!
 
Gir biola og yoghurt, pluss ost og smør osv på brødskiver. Har ikke gitt ren melk enda, mener helsesøster sa 12 mnd..?

Mme er kos før soving, og den er nok ikke frøkna villig til å gi slipp på på en god stund. Går vel over på 3'ern når hu blir året.
 
Med storebror blandet vi litt melk i NAN i starten. Begynte etter 12 mnd. Gikk gradvis over til mer og mer melk. Dette for å venne han til smaken. Men det hjalp ikke moe særlig. Han drakk melk på flaske på morgenen og ellers ville han ikke ha. Og enda liker han ikke melk.

Lillesøster er 12 mnd om to uker. Ikke fått smake melk enda. Spiser yoghurt og melk i mat. Ammer enda en del.
 
Her er nan byttet ut med vanlig Kumelk. Vesla er fornøyd :)
 
Her har vi begynt med vanlig Tine lett melk :) Det syns han er kjempe godt :) Eneste nan'en han får nå, er den lille skvetten han får på kvelden :)
 
Vi har begynt med h-melk nå. Slutta å amme for 3-4 uker siden :)
 
Vi gir også H-melk. Og er ferdig med nan:)
 
Fikk beskjed på helsestasjonen i dag om å gå over til lettmelk eller ekstra lett.
H melken er det for mye fett i, og siden vesla legger godt på seg, var det visst unødvendig med H melk.
 
Her gir vi fortsatt noe nan, men hun tar gjerne et glass lettmelk til lunsj :) Hun ser spent på glasset mitt når jeg lager lunsj til meg selv, men synes hun helst skal få drikke av plastkopp ennå :p hehe
 
Back
Topp