Kullsyre

Snappis

Elsker forumet
Det sies at man ikke skal drikke kullsyreholdige drikker når man ammer, for barnet kan få luft i magen. Kan noen forklare meg hvordan dette går ann? Får barnet melk med bobler, liksom? Skjønner ikke detta jeg...[:-]

Er vel bare noen som reagerer på stoffene i det?[8|] Har ikke reagert på brus her, men mat som kan gi alle luft i magen har de reagert på ja..og nei, det er ikke bobler i melka[:D]

Ingen som vet? Spurte pappa siden han ALLTID har logiske forklaringer på ALT, men her satt han fast gitt!

Opp en gang til...[;)]

ORIGINAL: Snappis

Det sies at man ikke skal drikke kullsyreholdige drikker når man ammer, for barnet kan få luft i magen. Kan noen forklare meg hvordan dette går ann? Får barnet melk med bobler, liksom? Skjønner ikke detta jeg...[:-]

Spör du meg så sier jeg at det ikke er mulig. Kullsyren vil ikke overleve magesekken i særlig grad, og i hvert fall ikke klare å ta turen uendret innom boobsa. Det er ikke dermed sagt at ikke unger kan reagere negativt på brus, for det kan jo være andre stoffer i brusen som ungen reagerer på?? Ikke vet jeg [;)]

Jeg aner ikke, men har fått bevis flere ganger for at minsten her reagerer hvis jeg drikker brus.
Da kommer det skikkelig sprut gulp.
Så Noe er det i brusen som de små ikke liker.

Back
Topp