Kuldekrem

• Trådstarter Trådstarter Velskapt
  • Opprettet Opprettet
V

Velskapt

Guest
Hvilken skal eg kjøpe?
Ikke veldig dyre[:D]Billige kan vel og være bra?[:)]

Aldri brukt kuldekrem vi[&:] Bruker bare en skikkelig god fuktighetskrem...

Er det ikke slik med kuldekremer at de skal vaskes av når barna kommer inn? For at huden skal puste eller noe?? Ser bare ikke for meg at 20 unger blir vasket i fjeset hver gang de kommer inn i bhg[:-]

Fikk anbefalt Ceridal sin kuldekrem av hudlegen til lille R [:)]

(Må legge til at den skal brukes når vi skal til svalbard i april... trenger den nok ikke her i Bergen [8|])

Så da er bedre og ta mye fuktighetskrem i ansiktet før de går i bhg?

Bruker Ceridal Lipogel fra apoteket! Denne kan smøres på rett før vi går ut..mange andre kuldekremer må "virke" en halv time først![:)]

Vi brukte på apoteket..

Jeg har litt frostskader i trynet så jeg syns kuldekrem er ganske nødvendig.. Men er ingen ekspert på hva som er best[8|]

ORIGINAL: Elin_

vi har kjøpt den grønne på apoteket..,tror den heter dermica.. den funker veldig bra synes jeg[:D] men det finnes sikkert flere.,aner ikke hvilken som er best...

Tror det var den jeg endte opp med i år jeg også. Den er utrolig fet men jeg synes det er et stort pluss at den ikke inneholder vann. Da kan den påføres rett før vi går ut (det hender at uteturene våre r dårlig planlagt så da får vi ikke alltid smurt 20 før vi går ut[;)])

ORIGINAL: Kickie

Fikk anbefalt Ceridal sin kuldekrem av hudlegen til lille R [:)]

(Må legge til at den skal brukes når vi skal til svalbard i april... trenger den nok ikke her i Bergen [8|])

Får jeg spørre om dere kjenner noen der oppe? Har selv bodd er i 10 år, så blir lett nyskjerrig[;)]

ang kuldekrem så vil jeg anbefale elisabeth arden sin eigth houre creem, kjempedrøy, og kan brukes TIL ALT! [:)]

har brukt ceridal(?) sin tidligere og a krem.
var veldig fornøyd med den.
smørte ofte a-krem om morgenen ved stelling og har den andre liggende i barnehagen...

ORIGINAL: *Linnea08*

Bruker Ceridal Lipogel fra apoteket! Denne kan smøres på rett før vi går ut..mange andre kuldekremer må "virke" en halv time først![:)]

Denne bruker vi og! Er kjempefornøyd!

ORIGINAL: Tjukkebollen

Enkelt - anbefaler ingen [:)]

Må si meg enig i det.
Jeg jobber i barnehage og da jeg jobbet i friluftsbarnehage var de eneste barna som fikk forfrysninger de som brukte kuldekremer. Apoteket anbefaler kuldekrem, men Forbrukerinspektørene anbefaler det ikke. Jeg kommer ikke til å bruke kuldekrem på mitt barn og gjør det ikke selv heller. Bruk heller Buff eller noe andre klær i ansiktet heller. Som en hals eller noe annet.
Men anbefaler absolutt ikke kuldekrem.

ORIGINAL: Kittekat

Ceridal. Men det trengs ikke enda, akkurat.[:)]

Seba Med og Dr Greve sin All around crem bruker vi[:)]

VELDIG viktig at dere ikke bruker vanlig fuktighetskrem,de kan faktisk gi frostskader...Det er ikke vann som det vi får i springen, i kremer,men det oppfører seg likt da..så tenk at hvis dere heller en bolle med vann over dere og går ut i kulda,hva skjer da? Jo det fryser..så det er viktig at det er mye fett  og ikke fukt i kremene dere velger.Kuldekrem trengs ikke å vaskes bort,de beskytter mot klimaendringer.dvs ut i kulda,inn i varmen er heller ikke bra for blodkappilærene i huden,og derfor er det mange som får sprengte blodkar ,særlig i kinnene. men som sagt en kuldekrem hjelper mot dette også.. Jeg er hudpleier og har sett mye skada hud,så syns det er viktig å bruke noe som beskytter....Merke har jeg ingen formening om..det er som med alt annet individuelt hva som faller i smak..[;)] Bare vær oppmerksom på at på apotek er de ikke hudeksperter,de finner dere i parfymeri og hudpleiesalonger,så hvis dere vil ha gode råd,kan det være lurt å spørre der først[:)]

Jeg kan bare anbefale 1.. og den er dyr.. men VELDIG drøy da[;)]

Den har du i 3-4 år[:D]

Heter: climate control, dermalogica[;)]

Koster 500 kr da.. men det er den verdt! Virkelig![;)]

Back
Topp