Kuldekrem

Av og til. Men jeg smører på kvelden og vasker ikke med vann i ansikt på morgenen når det er så kaldt som nå.

Nei, funker best å ikke bruke noe som helst for oss

Føler ikke at de funker, så nei. Smører heller med en fet krem som bepanthen før eller etter vi går ut.

Bruker en fet krem, min 30 min før man går ut døra :happy: Kjenner stor forskjell de dagene man glemmer å smøre/ har vasket ansiktet! Det er jo fettet som beskytter huden. En grunn til at de som er på lange turer i naturen og ekspedisjoner ol, IKKE vasker seg. Det er jo fordi det naturlige fettlaget i huden beskytter veldig bra ;) Til barn så er det vanskelig å igjenoppholde det naturlige fettet i ansiktet fordi de griser endel, så man tørker de gjerne flere ganger om dagen i ansiktet med kluter osv. Da er det viktig å bruke en fet krem igjen. Kuldekrem er jo det samme som vanlig krem. Har man krem med vann i så bør man vente i 30 min etter påføring før man går ut, slik at vannet rekker å fordampe :smug:

Ja :) men det er jo nettopp poenget mitt. At å bruke «kuldekrem» ikke er nødvendig, en fet krem gjør samme nytten (fører fuktighet til huden).

Ja, det kan det. Men om folk tror det fungerer med kuldekrem, så la de tro det gjør det. Da er det bedre å forklare det på den måten, enn bastant si at det ikke er dokumentert av forskere. Så da virker det ikke uansett.

Ja, det kan det. Men om folk tror det fungerer med kuldekrem, så la de tro det gjør det. Da er det bedre å forklare det på den måten, enn bastant si at det ikke er dokumentert av forskere. Så da virker det ikke uansett.
Ja folk får kaste bort penger på hva de vil for min del :p

Bruker Lykkelig som liten -kuldekremen. Den er veldig fet og god og drøy, kjøpte den på tilbud fra komplettapotek. Jenta vår har atopisk hud og blir veldig sår og rød i kinnene av å være ute i kulda. Hun blir det også med kuldekrem, men da mindre enn om hun ikke har på kuldekrem.

I dag er det -20 her, så da er barnehagen heldigvis inne :)

Har aldri brukt det før, alltid brukt bare fet krem uten vann. I år måtte jeg prøve en kuldekrem på mitt barn som har slikket enormt rundt munn og fått store blødende sår. Jeg har smurt og smurt med omtrent rent fett, det som har fungert før har ikke fungert. Så nå kjøpte jeg aderma kuldekrem, smurt før skolen og barnet har endelig fått bort de store blødende sårene rundt munnen sin som har vært der siden november. Om forskere ikke har funnet det dokumentert effekt kjenner jeg at jeg gir blanke f i! Jeg lever ikke mitt og barnas liv etter hva forskere forsker på, vi lager også våre egne erfaring og er ikke avhengig av forskere for at jeg skal ta en avgjørelse for meg og våre. :)
Men helt riktig det er fettet som har noe å si, selv med den feteste kremen som vi bruker på atopisk hud har ikke fungert denne runden :)

Back
Topp