Kuldekrem

Boblefrua

Forumet er livet
Hvilken liker du best? Og da gjerne til deg selv.

Skal på fjellet til helgen og stå i bakkene. Det er meldt 13 kuldegrader og det blir jo litt vind når man står i nedoverbakkene

Her bruker både jeg og barna avéne kuldekrem :) fungerer strålende til oss ihvertfall. Jeg og minsten kan ikke bruke hva som helst pga eksem, men den er mild og god.

Smører Mini og meg selv med en god og feit salve om morgenen så den får trekke inn. Tror fuktighet er det viktigste.

en uten vann i ihvertfall det ødlegger bare huden enda mer i kulden..

Bruker ceridal både jeg og ungene

Vi bruker ceridal. Den er uten vann og lukker ikke porene. Den kan derfor brukes som en krem for tørr hud også.

Jeg kjøpte Weleda til bhgbruk, og en av de ansatte spurte her om dagen hvor jeg hadde kjøpt den. Den var så bra at de ville kjøpe inn noen tuber å ha i reserve.

Extra emollient night cream fra MARY KAY bruker jeg og barna.En fet og god krem som det ikke er vann i og som da funger som kuldekrem

Propolis krem! Både til meg og til jentungen ♡♡♡
Super som kuldekrem, og på huden om man skal være uheldig å få litt frostkinn og slikt og!! :-)

Takk for svar:)

Å, husker ikke hva den heter, men det er en hvit tube med grønn skrift, kjøpt på apoteket.

Problemet med kuldekrem (krem uten vann) er jo at den maskerer hvor kaldt det egentlig er og da fører til økt risiko for forfrysninger. Beste vern mot tørr vinterhud er forebygging vha daglig bruk av god fuktighetskrem i vintermånedene

Litt vann i kremen gjør ikke noe, smører man i god tid før man går ut så rekker vannet å fordampe og kremen å trekke inn i huden.

Er svært skeptisk til bhg som har bedt oss skaffe kuldekrem (tiltenkt påsmøring før barna går ut døra) Smerte fra kulden er jo tegn på at man må gå inn, fordi det er skadelig kaldt. En krem som kamuflerer den smerten er jo farlig for sensitiv barnehud!

Vi smører henne heller flere ganger om dagen nå når det er ekstra kaldt, og passer på å behandle evt sprekker/eksem med mild kortisonsalve (etter avtale med både fastlegen hennes og hudlegen min)

Problemet med kuldekrem (krem uten vann) er jo at den maskerer hvor kaldt det egentlig er og da fører til økt risiko for forfrysninger. Beste vern mot tørr vinterhud er forebygging vha daglig bruk av god fuktighetskrem i vintermånedene

Litt vann i kremen gjør ikke noe, smører man i god tid før man går ut så rekker vannet å fordampe og kremen å trekke inn i huden.

Er svært skeptisk til bhg som har bedt oss skaffe kuldekrem (tiltenkt påsmøring før barna går ut døra) Smerte fra kulden er jo tegn på at man må gå inn, fordi det er skadelig kaldt. En krem som kamuflerer den smerten er jo farlig for sensitiv barnehud!

Vi smører henne heller flere ganger om dagen nå når det er ekstra kaldt, og passer på å behandle evt sprekker/eksem med mild kortisonsalve (etter avtale med både fastlegen hennes og hudlegen min)

Jeg er også skeptisk til kuldekremer. Ikke at huden ikke trenger ekstra pleie i kulda, men som du sier at det blir en falsk trygghet i at man ikke kjenner kulda like godt.
Om kremen legger seg som et lokk på huden, vil jo fuktighet fra huden fryse under det og man får frostskader. Skummelt.

Back
Topp