kuldekrem

gura

Forelsket i forumet
Kordan var det med disse kuldekremmene til ungene?
Var borti en  test for lenge lenge siden så husker ikke.
Men var det ikke noe om at den helst ikke burde inneholde vann???

Jeg aaaaaner ikke.. men er veldig kjent med A-krem.. ligger i hylla på mor & barn på apoteket.. sinnsykt god krem.. har kulde eksem selv av og til og kjører på med den så er det borte vekk i løpet av ett par dager [;)]

bruker ceridal, fikk anbefalt den på apoteket.
bor jo opp i nord hvor det er veldig veldig kalt, nå er det -30 og jeg og leah skal til hs i morgen kl 10, kommer sikkert å bli is når vi åpner døra [8|]

ORIGINAL: PhillipOgLeah

bruker ceridal, fikk anbefalt den på apoteket.
bor jo opp i nord hvor det er veldig veldig kalt, nå er det -30 og jeg og leah skal til hs i morgen kl 10, kommer sikkert å bli is når vi åpner døra [8|]

så kaldt allerede, brrrrrrr her er det minus 1 og er litt glad for at eg bur her eg bur[:)][:)]

har hadde di to stk på apoteket UTEN`vann. det var en fra sebamed eller hva det heter.. den vi fikk anbefalt var ceridal.. den var ikke dyr heller.. ganske feit/drøy..

Jeg er kjempe fornøyd med ceridal kremen. Den er veldig fet, men ikke vanskelig og få utover. Den kan smøres rett før du går ut (inneholder ikke vann).[:)]

Kuldekrem skal ikke være vannbasert. Men skal også kun brukes når en er ute i minusgrader. Jeg har A-creme stående i hylla her selv, men har ikke brukt den. Selv reagerer jeg på den.. Og anbefaler den ikke som kuldekrem i minusgrader. Da må en ha fett som dekker huden, men ikke som ødelegger (vaselin er rent fett, men trenger ned i porene og stopper opp hudens naturlige barriere..)Anbefaler skikkelige hudpleiemerker som Decleor, MD, Nimue, osv når dere skal beskytte huden. Det er absolutt verdt det å få en skikkelig kuldekrem..

ORIGINAL: Trone

A-krem! Sverger til denne jeg :) :) Brukt den siden før snuppa ble født :) :) :) Og bruker den fremdeles på snuppa og nå på gullet.

sverger til denne jeg og![:)]

Har prøvd det meste av kuldekremmer da storesøster får kuldeeksem what so evvvvveeerrr!! Noen kuldekremmer gjorde eksemen bare verre faktisk...
Ceridal sin er den verste vi har prøvd uten vann... (stakkars jenta var tolalt rødnuppete i hele ansiktet)
Avene sin går ann om ikke annet er tilgjengelig...
Men SebaMed sin kuldekrem er den desidert beste! [;)]
Ellers er A-Cremen god også, men ikke om det er minusgrader ute...

Viktigste med kuldekrem er at de ikke inneholder vann og noen form for nøtteoljer til de små...

Edit: Prøvd det meste av kuldekremer fra apoteket[;)]

Tusen takk, jenter [:D]
Her var mange gode tips og råd. Må vel ta meg en tur på apoteket en dag å gå til innkjøp av kuldekrem til snuppa. Kom til å tenke på at det kanskje kunne være lurt å passe på huden hennes når vi er ute å går omentrent vær dag i kulda. Kanskje man klare å smøre litt på seg sjøl og da. E alt for dårlig til å ta vare på min egen hud, og i allefall når det er kaldt. Burde nok vært flinkere siden man tilbringer flere timer for dag ute med hestene og i stallen.

Kuldekremer skal ikke inneholde vann nei. Dersom dere bruker f-eks A-creme som inneholder mye vann, så husk å smøre i god tid før dere skal ut i minusgrader. Da rekker vannet å absorbere. Viss det smøres på like før man går ut, kan den virke mot sin hensikt ved at vannet i kremen fryser og kan i værste fall gi frostskader. (Dersom det er mange minusgrader vel og merke [;)])

Vi bruker Weleda Calendula salve-sak fra Helsekosten, veldig fornøyd.
Men i bhg er det mange som bruker den fra Ceridal og den er og kjempebra :)

Back
Topp