Kuldekrem

Kaizerthea

Betatt av forumet
Noen som har en kuldekrem å annbefale?
Leser så mye forskjellig, at man skal passe på å ikke kjøpe noen som det er vann i for da kan den virke mot sin hensikt og andre plasser står det at det spiller ingen rolle om det er vann i :P

og en ting til... om noen orker hjelpe meg :P hvordan får man ordna tickeren? jeg skjønner ikke hvor jeg skal fylle det inn på profilen :P

Har ingen krem å anbefale, men har også hørt at det ikke skal være vann i.

Her er det en lege som fraråder "kuldekremer":

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html

Hudkremer inneholder mye vann, som fryser lett og kjøler ned huden.

De fete, vannfrie salvene er heller ikke gode nok. Disse inneholder olje, og legger seg som en hinne over huden. Under den svetter vi, og svetten gir fukt og lettere nedkjøling, som igjen kan gi fryseskader. Derfor bør vi ikke stole på at kuldekremene beskytter mot kulda.

Hudlegene råder oss til å finne andre måter å beskytte oss og barna våre på, hvis vi skal ut i kulda. Blir det riktig kaldt, er det kanskje best å holde seg innendørs?

Hei!

Jeg har ei jenta som sliter med eksem....
og på apoteket fikk jeg anbefalt en kuldekrem som heter:
Sebamed og den er uten vann, mineraloljer, parfyme og konserveringsmidler
men med forkjellige andre oljer som gir huden go pleie og hindrer uttørring og beskytter mot kulde;)

Jeg er super fornøyd med denne!

Jeg selv bruker Avene fra apoteket, og er kjempefornøyd, den tørker fort inn i huden. Det er så mange kuldekremer som er så oljete at de ligger som et lag utenpå.... Men personlig så mener jeg at man ikke bør bruke kuldekrem dersom man ikke trenger det.

Takk for tips :)

Eg ble anbefalt Avene på apoteket, den skulle smøres på ca 15 min før en går ut for best effekt.

ORIGINAL: lise o

her bruker vi akrem [;)]

samme gjør vi. noe fuktighet må det jo være i en krem uansett, men det er ganske lite vann i akremen, å om den smmøres på en havl time før man drar ut så skal det ikke være noe problem fikk jeg beskjed om..

ORIGINAL: mamsiapril

Her i huset bruke me Ceridal..! Eg meine det er den som beskytte best!!!

lurer på om det er den vi bruker å :)

de på apoteket sa at vi ikke skulle bruke a-krem siden det er mye a-vitamin i den og det trekker inn i huden og babyer skal vist ikke ha så mye a-vitamin

ORIGINAL: *Anne_M*

Eg ble anbefalt Avene på apoteket, den skulle smøres på ca 15 min før en går ut for best effekt.

den har vi til snuppa:) den skal i barnehagen, men kommer til å kjøpe den fra sebamed til å ha her hjemme, siden lillegutt har atopisk eksem.

Back
Topp