Kuldekrem

gakka

Forumet er livet
Har blitt nevnt her inne noen ganger.

Bruker dere den når det er kuldegrader ute?        (Har plutselig blitt vinter)

Heter den det eller er det bare et kallenavn og hvor får man kjøpt den?

Jeg tror det er noe som heter kuldekrem, men du kan høre på apoteket - forskjellen på kuldekrem og annen fuktighetskrem er at den ikke inneholder vann (fuktighetskrem med vann kan gjøre at huden fryser og sprekker). Om du skal smøre barna så bør du bruke det nå på vinteren. Selv bruker jeg ikke noe krem i ansiktet så jeg har ikke tenkt på å kjøpe kuldekrem heller...

Er A-creme jeg og bruker, men hørte så mye skryt om den der kuldekremen så..

Holder meg til A-cremen jeg. De blir så lett sprukne i ansiktet så jeg bruker å smøre de hver dag.

Jeg måtte lese litt om kuldekrem nå, og en professor ved hudavdelingen på Ullevål sier at kuldekrem ikke er bedre enn andre kremer  når det er kaldt ute. Han sier at det er samme hva slags krem man bruker når det er vinter - det viktigste er at man smører 2-3 timer før man skal ut (da fordamper alt vannet), og heller smører seg igjen når man kommer inn fra kulden.... Kuldekrem har ikke vist noen effekt på huden ved kuldegrader sier han...

Jeg bruker kuldrekrem til begge jentene. Mina blir veldig tørr i kinnene sine. Ceridal heter den vi har.. Ble anbefalt den da jeg var på apoteket..

Blir nok sikkert snart.  

Noen mil unna....

Back
Topp