Kuldekrem til baby...

Beibinvår09

Forelsket i forumet
Kan baby bruke kuldekrem??
Bør baby bruke kuldekrem?
Evt hvor kald er det før du smører på?
Hvilket merke bruker/skal du bruke?

noen kuldekremer kan baby iallefall bruke.
Det er tryggest å bruke kuldekrem for at de ikke skal få frostskader i ansiktet.
Det må iallefall være minusgrader før man trenger å bruke kuldekrem, litt usikker på hvor mange kuldegrader, men hvis baby kun ligger godt innpakket i vogna så tror jeg ikke de trenger kuldekrem hvis det bare er 2-3 minusgrader(usikker).
DN har iallefall en babykrem som er fin å bruke som kuldekrem. Selges kun av hudpleiere, men er ikke spesielt dyr.

Jeg har aldri brukt kuldekrem på meg selv eller barna og vi har aldri blitt forfrosset og mine barn går i friluftsbhg og er ute fra kl9:30 hver dag sommer og vinter!

Noen har veldig tro på kuldekrem og andre mener det er bare tull så vanskelig å si om det har hensikt å bruke det eller ikke syns jeg.

Hm.. Er det "ut" å bruke vaselin (e.l) til dette formålet nå? Eller er det gjerne til eldre barn? Meeeeeeeeeeeener å huske at mamma brukte dette på oss da vi var små..?

Nå er jeg veldig usikker, men vaselin mener jeg det er vann i og det kan vel gjøre vondt verre...[&:][&:] Vann i kremer som brukes på vintern skal brukes med forsiktighet fikk jeg bedskjed om da jeg hadde eksem engang...[8D]

Men takk for tips om A krem, den har jeg i skapet.

ORIGINAL:

Hm.. Er det "ut" å bruke vaselin (e.l) til dette formålet nå? Eller er det gjerne til eldre barn? Meeeeeeeeeeeener å huske at mamma brukte dette på oss da vi var små..?

Vaselin forværrer mener jeg å ha hørt, så vil ikke anbefale å bruke det.

ORIGINAL: Beibinvår09

Nå er jeg veldig usikker, men vaselin mener jeg det er vann i og det kan vel gjøre vondt verre...[&:][&:] Vann i kremer som brukes på vintern skal brukes med forsiktighet fikk jeg bedskjed om da jeg hadde eksem engang...[8D]

Men takk for tips om A krem, den har jeg i skapet.

Ja det tror ikke jeg er så lurt heller....ser liksom for meg...masse vann som fryser når det er kaldt...[:o]kan ikke være godt???[8|]

Back
Topp