Kul i bryst..

Elsi3

Glad i forumet
Hei dere,

Jeg fant en kul i brystet her for noen dager siden og har fått henvisning til mammografi.
Er det noen her som har tatt det? Jeg antar at det gjør vondt, men hvor lang tid tar selve mammografiet?
Kjenner jeg er litt redd og tankene mine er ofte om "hva om atte, hvis om atte.." Usj altså.
Legen mente at det ikke kjentes ut som en kreftkul, men at alt må undersøkes.
Wish me luck. <3

Hadde en kul her i vinter. Var nok en tett melkegang eller noe. Hadde begynt å roe seg før jeg fikk time på sykehuset men kunne fortsatt kjennes. Jeg synes ikke undersøkelsen var noe ubehagelig, men jeg har mye fettvev i puppene så kjertlene ble ikke klemt noe særlig sammen. Fikk først mammo og så ultralyd, men var nok ikke på riksen i mer enn en times tid totalt.

Hadde en kul her i vinter. Var nok en tett melkegang eller noe. Hadde begynt å roe seg før jeg fikk time på sykehuset men kunne fortsatt kjennes. Jeg synes ikke undersøkelsen var noe ubehagelig, men jeg har mye fettvev i puppene så kjertlene ble ikke klemt noe særlig sammen. Fikk først mammo og så ultralyd, men var nok ikke på riksen i mer enn en times tid totalt.
Takk for innspill! <3
Jeg sluttet å amme for ett år siden og jeg håper det er noe melk som har forkalket seg eller noe.
Puppen er veldig øm og jeg kjenner at jeg gruer meg ved tanken på at den skal klemmes flat.
Jeg gjør det privat siden det er 32 ukers ventetid i det offentlige. Det er lenge å vente syns jeg.

Jeg var på det pga en øm kul. De tok også ultralyd av brystet. Det var hoven melkekjertel og alle kvinner opplever det visst i løpet av livet. Han sa til meg at hvis det gjør vi det så er det mest sannsynlig ikke farlig.

Jeg var på det pga en øm kul. De tok også ultralyd av brystet. Det var hoven melkekjertel og alle kvinner opplever det visst i løpet av livet. Han sa til meg at hvis det gjør vi det så er det mest sannsynlig ikke farlig.
Så bra at det var en melkekjertel og ikke noe annet. Det er det jeg håper på også selv om det er en stund siden jeg ammet. Det har kanskje ikke noe å si? Håper ikke det. :)

Så bra at det var en melkekjertel og ikke noe annet. Det er det jeg håper på også selv om det er en stund siden jeg ammet. Det har kanskje ikke noe å si? Håper ikke det. :)
Jeg hadde ikke fått barn når jeg fikk det. Så nei det har ikke noe å si. Man kan få det uansett alder osv

Var over 3 år etter jeg ga opp å prøve å amme frøkna, og rett rundt den eggløsningen hvor jeg ble gravid med lillebror som kommer i september.

Mammografi gjør vel ikke vondt? Har ikke tatt det, men var renholder på sykehuset og rengjorde i den delen ofte. Det er vel bare å stå på markerte steder uten metall på seg mens en maskin går? Ihvertfall håper jeg at det går bra og ikke er noe farlig :)

mammografi er ikke noe godt, brystet blir klemt flatt i maskinen. Jeg fikk ultralyd istede for mammografi pga smerter. Hadde en stor cyste i ene brystet, har mange flere men denne hadde blitt betent. så måtte undersøke og tømme den. var noen fæle dager å gå og vente på svar, men var heldigvis ikke noe farlig.

Jeg har fått time på tirsdag og både gleder meg og gruer meg til det. Det går sikkert helt fint, men jeg er samtidig bittelitt bekymret.
Jeg har også fått time til ultralyd samtidig og det skal bli godt å få vite litt mer.

Back
Topp