kul bak øret....

frøkenblaa

Elsker forumet
Oppdaget akuratt at jeg har fått en litt myk kul bak høyre øret. Den er ganske sår, litt avlang og bevegelig. Er så engstelig for hva det kan være......[:(]

Brusk eller fettklump? Syns du burde sjekke den hos lege dersom du e bekymra.. ekkelt å gå å lure.

ORIGINAL: Frøbel

sikkert bare en brusk-klump. Men få det sjekket hos legen om du er usikker. Kan jo fjernes om den er vond eller plagsom.

Bare å få en time hos legen med en gang, så slipper du å gå rundt og være engstelig...

Man har masse kjertler overalt rundt kjeve/øre/nakke.. Og de er bevegelige.. Høres ut som en sånn[:)] Jeg er syk nå, og har hovne kjertler over hele hodet[:D]

Har det samme. Hoven lymfeknute pga forkjølelsesvirus. Antar jeg. Var litt overrasket da jeg strøk håret bak øret og oppdaget hvor sårt og hovent det var.

Sånne kuler bak ørene skyldes som oftest infeksjoner i øver luftveier eller tannverk.

Men ring legen hvis du er bekymret eller det ikke bedrer seg.

Snuppa her har også en kul bak øret,men den plager henne ikke over hodet og er hard,kan ikke røre på den[:)] Holder et øye med den og skulle vi bli bekymret blir det et lege besøk[;)]

Vil få sjekket det ut, men leste litt på nettet, at det mest sannsynlig er en sånn lymfeknute eller kjertel el.
Er ganske allergisk nå, så har kanskje en sammenheng......

Kom endelig med fullt referat etter sjekk. har også allergi her...

det har jeg og, og den kom i forbindelse med allergi. har faktisk hørt om flere som har det[:)]

Har ikke kommet meg til legen ennå....for har jobbet nattevakter, men i dag er kulen faktisk litt mindre, og ikke så øm. I tillegg er allergien litt bedre, så kanksje det faktisk har en sammenheng...
Om den ikke forsvinner kommer jeg til å reise til legen til uka.

Back
Topp