Kub test

Jeg har lest at blodprøve for KUB test bør helst tas før uke 10. Noen vet hvordan kan man ta blodprøve på forhånd? Må man ha henvisning? Har tenkt å ringe på mandag og høre, men kanskje noen som er her inne vet det :)
 
Jeg har lest at blodprøve for KUB test bør helst tas før uke 10. Noen vet hvordan kan man ta blodprøve på forhånd? Må man ha henvisning? Har tenkt å ringe på mandag og høre, men kanskje noen som er her inne vet det :)

Den bør tas da for at du da kan får svar på hele testen når du er og tar ultralyd :) men de får sjekket akkurat det samme om du tar den i uke 12 eller 13 også. Ring til fastlegekontoret og hør om de kan ta den, eller om du kan dra til avd for medesinsk genetikk og ta den en dag.
 
Noen som vet om det er mulig å få vite kjønn på KUB test UL'en? Skjønner jo at dette ikke er fokus, men er det innafor å spørre liksom?
 
Jeg skal ha KUB, men ikke pga alder :)

Noen som vet om det er mulig å få vite kjønn på KUB test UL'en? Skjønner jo at dette ikke er fokus, men er det innafor å spørre liksom?
Jeg kommer til å spørre :smiley-angelic002 er 12+5 når vi har time.
 
Jeg skal ha KUB, men ikke pga alder :)


Jeg kommer til å spørre :smiley-angelic002 er 12+5 når vi har time.

Jeg har foreløpig kun fått time til tlf konsultasjonen. Dette er det en stund siden jeg fikk, og har time neste tirsdag, 11+1. Burde jeg etterlyse time til ultralyden?
 
Noen som vet om det er mulig å få vite kjønn på KUB test UL'en? Skjønner jo at dette ikke er fokus, men er det innafor å spørre liksom?
Eg va henvist sist svangerskap og blei sendt for test. Dei hadde feilrekna alderen min og eg fekk då kun ultralyden. Fekk ikkje vite noko kjønn, men fekk ein veldig grundig og god ultralyd :)
 
Noen som vet om det er mulig å få vite kjønn på KUB test UL'en? Skjønner jo at dette ikke er fokus, men er det innafor å spørre liksom?

Det er bare å spørre om legen kan se. Her sa legen til meg at hun synes hun kunne se det og spurte om jeg ville vite :)
I mitt forrige svangerskap var det ikke et tema.
Jeg klarer likevel ikke å stole helt på det så tidlig, selv om legen sikkert ikke ville sagt noe om det var utydelig :p får se på OUL snart om det stemte.
 
Skal ta UL når jeg er 10+6. Jeg ringte inn og spurte litt rundt timen, og forstod det sånn at gynokologen rekvirerer blodprøve om han ser avvik på ul. Jeg er 40+ (i alder altså)
 
Jeg har foreløpig kun fått time til tlf konsultasjonen. Dette er det en stund siden jeg fikk, og har time neste tirsdag, 11+1. Burde jeg etterlyse time til ultralyden?
Du kommer nokk til å bli innkalt kort tid etter samtalen :)
 
Eg har fått time 29. Oktober, syns da va litt tidlig eg med tanke på at eg ifølge tul e 6+6 i dag... den ska vel taes i veke 11-13??
 
I dag kom meldinga om at eg ikkje får ha ledsager med meg. For 2 år siden stod det i brevet at ein ikkje burde komme aleine til timen :p
 
I dag kom meldinga om at eg ikkje får ha ledsager med meg. For 2 år siden stod det i brevet at ein ikkje burde komme aleine til timen :p
Jeg parkerer min på en café i nærheten... sånn som jeg har gjort på de andre TUL'ene :p
 
I dag var jeg og tok blodprøven til KUB testen. Trodde denne kunne tas hos fastlegen, men jeg måtte til OUI i forskningsveien i Oslo. Mens UL'en tas på Rikshospitalet. Uh... blir mye farting frem og tilbake. Har heldigvis fått OUL på sykehuset 5 min. å gå fra der jeg bor (som dessverre ikke har fødeavdeling).
 
Jeg parkerer min på en café i nærheten... sånn som jeg har gjort på de andre TUL'ene :p
Mannen må uansett vera heima med minsto for me har ingen som kan passe hu 05-19 og eg vil ikkje ta hu med på tur i så mange timer. Litt mange timer å slå ihjel fra me e i Bergen til timen er... men hadde jo andre eg kunne hatt som støtte
 
I dag var jeg og tok blodprøven til KUB testen. Trodde denne kunne tas hos fastlegen, men jeg måtte til OUI i forskningsveien i Oslo. Mens UL'en tas på Rikshospitalet. Uh... blir mye farting frem og tilbake. Har heldigvis fått OUL på sykehuset 5 min. å gå fra der jeg bor (som dessverre ikke har fødeavdeling).
Jeg også tok blodprøve i dag og fikk UL time 26.10. Men tror ikke blodprøvene blir ikke klare til UL timen ennå.
 
Back
Topp