KS samtale i dag *oppdatert*

hyggli

Forelsket i forumet
Hmmmmm nå sitter jeg å drikker kaffe og kruser litt her for å få annet å tenke på. Skal snart reise på A-hus, har fått ø-hjelp time for diskusjon av KS pga fødselangst( er visst det de kaller det). Jeg er nervøs og litt bekymret for hva som kommer til å skje.

Hvorfor ø-hjelp time? Vel første gang jeg nevnte mine engstelser og problemer for legen min var jeg bare 12 uker på vei, men han kastet søkeprosessen over til jordmor og dernest hun tilbake og sånnn har de drevet på frem til mandag denne uken.[&o]
Da satt jeg nesten å gråt hos jordmor før hun skjønte at jeg tullet ikke ang dette. Først skulle hun ha det til at det var for tett opptil termin, men så så hun hvordan jeg slet og dermed fikset hun time på 5 min. Kunne jammen ha gjort det for noen uker siden[:@]. Så nå får vi se hvordan det går i dag.....Men er blandede følelser her ja.....[8|][:)]

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Oppdatering:
Endelig hjemme igjen, måtte vente en god time før vi kom inn til en meget streng dame[&:]. Hun mente at det var ingenting i veien for å føde normalt og siden jeg hadde født en stor gutt for noen år siden så burde det gå bra denne gangen også.
Først ble jeg litt forfjamset og overkjørt, men så våknet jeg opp å kjempet med nebb og klør[8|]. Fortalte nøyaktig hvordan jeg følte det og hva mine bekymringer var i forhold til fødsel og det rundt[&o].

En liten telefonsamtale mellom en lege til en annen og keisersnitt er invilget[:D]

Så nå må jeg bare vente på brev som forteller når h*n kommer[:D]

håper alt ordner seg!
masse lykke til [:)]

ORIGINAL: camillajenta86

håper alt ordner seg!
masse lykke til [:)]

så fint at det er i orden :) masse masse lykke til :)

Masse lykke til! Utrolig frustrerende det må ha vært å ikke ha blitt tatt seriøst før nå... Klem til deg...

så bra at hun hørte på deg til slutt og at du ikke ga deg!
spennende å se hva dato det blir da[:D]

Bra det ordnet seg... [:)]

Så bra det ordnet seg til slutt. Jeg skal ha samtale i morgen og jeg gruer meg. hva het hun du var hos? Kan kanskje sende det på pm så ingen tror det blir hetsing?!:-)

ORIGINAL: camillajenta86

så bra at hun hørte på deg til slutt og at du ikke ga deg!
spennende å se hva dato det blir da[:D]

[:D]

ORIGINAL: sokkestompen

Så bra det ordnet seg til slutt. Jeg skal ha samtale i morgen og jeg gruer meg. hva het hun du var hos? Kan kanskje sende det på pm så ingen tror det blir hetsing?!:-)

Ja send en pm du[;)]

Så bra da! Men herregud, noen ganger så lurer jeg på hva slags folk de slipper inn i helsevesenet!?? Her kommer det en kvinne med angst, og så blir man behandlet slik? GODT at du hadde styrke nok til å smelle knyttneven i bordet!!!! [:@]

Så bra at du turde å si ifra ordentlig!!! Spennende når du får dato da.. [:D]

ORIGINAL: *Nr2*

Så bra at det gikk i orden da [:)]
Kor stor var førstemann forresten?

Førstemann var 4340g og 53 cm lang, og de sier jo at babyene ofte blir større med nr 2 og 3 så vi får se hva denne er når h*n kommer[8|]. Men med keisersnitt så er jeg liksom ikke så bekymret for størrelsen også taes de jo litt før terminen så...........

ORIGINAL: hyggli

Førstemann var 4340g og 53 cm lang, og de sier jo at babyene ofte blir større med nr 2 og 3 så vi får se hva denne er når h*n kommer[8|]. Men med keisersnitt så er jeg liksom ikke så bekymret for størrelsen også taes de jo litt før terminen så...........

Ok. Fekk du problem med fødsel da? Treng ikkje svara, berre nysgjerrig..
Eg òg var bekymra i forhold til det der.. min var 4520 g og 52 cm, så snakka med JM om det der.. men på UL viste det seg at babyen no ikkje blir fullt så stor.. så håpa ikkje det [;)] men eg hadde ein grei fødsel da..

ORIGINAL: hyggli

Ok. Fekk du problem med fødsel da? Treng ikkje svara, berre nysgjerrig..
Eg òg var bekymra i forhold til det der.. min var 4520 g og 52 cm, så snakka med JM om det der.. men på UL viste det seg at babyen no ikkje blir fullt så stor.. så håpa ikkje det [;)] men eg hadde ein grei fødsel da..

Ja det må jeg si, litt av noen klumper noen av oss trykker ut[8|]. Jeg stoler ikke på estimeringen deres på ultralyd, sånn er det bare. De bommet med førstemann og tvillingen ble forløst med haste keisersnitt i 28+1 så det er vanskelig å si hvordan det hadde gått mht vekt. Fødselen var ikke dramatisk med første mann, men slitsom nok.

Størrelsen på barnet er bare en av årsakene til hvorfor jeg ville ha og har fått innvilget KS, men hensyn til andre vordende mødre så tror jeg at jeg ikke skriver noen om de andre grunnene her.[:)]

Back
Topp