KS og permisjon

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
Flere som skal ha planlagt ks før termin og har fått/får bruke ks-dato som terminbekreftelse. Husker dette var mye styr med nummer to hvor jeg fikk igangsettelsesdato, men på navkontoret godtok ikke det som termin. Det var vist større sjanse for at babyen kom til termin eller ved igangsettelsesdato to uker før termin

Det lurer jeg også på! Mine kommer jo til å komme før, og mannen jobber i sjøen. Skulle ønske at legen kunne skrevet forventet termin eller gi dato for eventuelt ks og få det til å bli termindato slik at mannen er hjemme når fødselen starter! Har to andre barn, og det er skikkelig skummelt om jeg må dra til føden med to unger i magen og to på slep uten hjelp!!

Sniker.
Jeg har to ganger brukt planlagt ks-dato som termin. Bare lagt ved bekreftelse på innleggelse/keisersnitt fra sykehuset :)

Jeg har fått beskjed om at hvis det blir planlagt KS så regnes det som termindato hos NAV. Usikker på hvordan det er med eventuell igangsetting. Burde jo være der samme som planlagt KS dersom man får en dato god tid på forhånd.

Hva er fordelen med dette egentlig? Liksom at man får ks dato el igangsetting som termin?

Jeg får ikke vite før 17 oktober hva det blir til her og evt dato. Syns det er veldig sent, å vet ikke om jeg tørr å vente så lenge med å søke foreldrepenger. Kan jo fort ta litt tid :/

Hva er fordelen med dette egentlig? Liksom at man får ks dato el igangsetting som termin?

Jeg får ikke vite før 17 oktober hva det blir til her og evt dato. Syns det er veldig sent, å vet ikke om jeg tørr å vente så lenge med å søke foreldrepenger. Kan jo fort ta litt tid :/
Vis du har KS 2 uker før termin, så mister du 2 uker av permisjonen din. Da permisjonen starter når barnet er født. Jeg fødte 11 dager før termin sist og fikk dermed 11 dager kortere permisjonstid.

Vis du har KS 2 uker før termin, så mister du 2 uker av permisjonen din. Da permisjonen starter når barnet er født. Jeg fødte 11 dager før termin sist og fikk dermed 11 dager kortere permisjonstid.

Oki? Jeg får jo vite rett før uke 30 når jeg evt får ks eller om jeg får det. Er det riski å vente helt til da før jeg søker om foreldrepenger? Eller er det god tid? Vil jo ikke gå glipp av noe permisjon.

Oki? Jeg får jo vite rett før uke 30 når jeg evt får ks eller om jeg får det. Er det riski å vente helt til da før jeg søker om foreldrepenger? Eller er det god tid? Vil jo ikke gå glipp av noe permisjon.

Kommer nok an på behandlingstiden i din kommune, men jeg er 32 uker i dag og har ikke søkt enda. Tenkte jeg skulle fylle ut i dag og dra på jobben på mandag for underskrift på inntektsopplysninger.

Om terminbekreftelsen din sier datoen for ks, så vil du nok ikke miste noe. Men om den sier din faktiske termindatoen står, så vil du nok det siden permisjon starter senest 3 uker før og disse ikke kan benyttes etter fødsel.

Back
Topp