ks eller setefødsel i Haugesund?

Blabla92

Blir kjent med forumet
Hei !

er det noen som har født i Haugesund sykehus?
lille prinsessa i magen er i seteleie og skal nok på ny undersøkelse slutten av mnd.
skal på ul i neste uke så sender han meg nok vindre til Haugesund fordi det sykehuset vi har her tar ikke i mot seteleie eller ks!
i neste uke blir jeg vel 35 fullgåtte uker. (førstegangsfødende)
men det jeg lurte på var om jeg kunne ha fått planlagt ks i haugesund eller vil de helst ha setefødsel?
lille jenta i magen kommer ikke til å snu seg fordi jeg har hjerteforma livmor og det fikk jeg vite når jeg var 24 uker på vei. (Legen mente det var ingen sjanse på at hun snur seg med hode ned.)

- men jeg vil virkelig ikke føde i seteleie for å si det sånn, men er det noen som har prøvd det?

Prøve dei ikkje å prøva på å snu barnet fra utsiden vist den ligger et annet leie enn med hodet ned ...? :) eller går det ikkje an med hjerteformet livmor ?
Håper det ordner seg for deg! :-)

Hei,
jeg hadde setefødsel ifjor, gikk kjempefint! Fødsel på like under 6 timer fra første rie. Kom litt sent til KK, rakk ikke epidural. Vært endel setefødsler bakover noen ledd i fam. Fikk ikke målt bekkne, var over en viss høyde, så fikk bare vekstestimering på baby via UL.
Fikk heller ikke  velge mellom KS eller vaginal fødsel, og de ville ikke prøve å snu. (Dette var KK i Bergen). Hadde en kjapp, intens, men helt "ok" fødsel. Så det kan gå fint og føde i sete, men krysser fingrene for at du slipper.

Var i hgsd til vurdering pga sete/tverrleie. Ligger babyen i sete vil de ikke prøve vendingsforsøk, dette gjøres bare i tverrleie. Å man får heller ikke velge om man vil ha ks eller føde. Så langt alt tilsier du kan føde i sete må man prøve dette først. Etter å ha snakket m legene på sykehuset i Haugesund hadde jeg bare positivt inntrykk, å hadde ikke vært redd for å føde i sete der. De skal være ganske "gode" på setefødsler, å man får jo ikke føde i sete om legene ikke tror det skal gå bra;-) Lykke til!

Jenta mi ligger også i seteleie,her jeg skal føde (Skien) får man heller ikke velge KS så lenge bekkenet er bredt nok til å føde vaginalt.

mollee skrev:
Prøve dei ikkje å prøva på å snu barnet fra utsiden vist den ligger et annet leie enn med hodet ned ...? :) eller går det ikkje an med hjerteformet livmor ?
Håper det ordner seg for deg! :-)

Jeg vet ikke om de kan snu henne eller ikke med hjerteformet livmor, men tror ikke de vil prøve siden hun sitter :)

L T skrev:
Hei,
jeg hadde setefødsel ifjor, gikk kjempefint! Fødsel på like under 6 timer fra første rie. Kom litt sent til KK, rakk ikke epidural. Vært endel setefødsler bakover noen ledd i fam. Fikk ikke målt bekkne, var over en viss høyde, så fikk bare vekstestimering på baby via UL.
Fikk heller ikke  velge mellom KS eller vaginal fødsel, og de ville ikke prøve å snu. (Dette var KK i Bergen). Hadde en kjapp, intens, men helt "ok" fødsel. Så det kan gå fint og føde i sete, men krysser fingrene for at du slipper.

vet du hvor høy du må være da?
jeg er 164 i hvertfall :P

takk for svaret :D

AnneMy skrev:
Var i hgsd til vurdering pga sete/tverrleie. Ligger babyen i sete vil de ikke prøve vendingsforsøk, dette gjøres bare i tverrleie. Å man får heller ikke velge om man vil ha ks eller føde. Så langt alt tilsier du kan føde i sete må man prøve dette først. Etter å ha snakket m legene på sykehuset i Haugesund hadde jeg bare positivt inntrykk, å hadde ikke vært redd for å føde i sete der. De skal være ganske "gode" på setefødsler, å man får jo ikke føde i sete om legene ikke tror det skal gå bra;-) Lykke til!

jeg skal nok snakke med legen der snart sannsynlig hvis så får se :)
håper jeg slipper setefødsel egentlig. hehe

men takk for svaret! :D

er det noen som vet hvordan det blir i forhold til termin?
uansett hva det blir til så blir det vel tidligere eller tar jeg helt feil nå?

LinnChris skrev:
Jenta mi ligger også i seteleie,her jeg skal føde (Skien) får man heller ikke velge KS så lenge bekkenet er bredt nok til å føde vaginalt.

huff huff  det er ikke gøy! men kanskje hun snur seg? men lykke til

En venninne fødte på termin, setefødsel :) Gikk helt fint, i følge henne var det ikke verre enn "normal" fødsel.

Tror ikke de setter i gang før tiden om alt er normalt?

aha oki :)
neeei jeg vet ikke, har aldri født før. :)

men jeg bor sånn ca 85 km fra sykehuset så det er ett stykke å reise hvis fødselen skulle starte så derfor jeg lurte :)

Snakk med lege/jordmor vis du ikke har lyst til setefødsel.. Hørt om mange som har fått keisersnitt, når de har barnet i seteleie! :)

Jeg har selv hjerteformet livmor, men min ligg heldigvis med hodet ned :)
Selv om jeg forbredte meg på sete.. hehe..

Masse lykke til : )

Har flere venninner som har positive opplevelser etter setefødsel, de trenger ikke være hardere enn en fødsel "vanlige veien" kan være for mange.
Masse lykke til

takk for svare :D

jeg får se når jeg skal på ul på torsdag, men sist var lille jenta mi litt liten så da hadde det nok gått greit. (det var snakk om - 13 %)

moren min har for små bekken så får se : )

Back
Topp