Krystallsyken

Ingen symptomer før jeg trodde jeg skulle dø da det kjentes ut som hele hodet og kroppen og hele meg skulle eksplodere fordi alt snurret så fort!!
Det kom fra intet men kom heldigis kun når jeg lå i sengen min og snudde hodet til høyre.. Da spant rommet i så syk fart som om jeg satt i de det tekoppene på tivoli og jeg ble kjempe kvalm.. Fikk totalt panikk og ble kvalm resten av dagen etter sånne anfall..
Fikk beskjed om at det kom Til å gå over av seg selv så fikk ingenting imot det, og heldigvis ga det seg etter noen uker

Ingen symptomer før jeg trodde jeg skulle dø da det kjentes ut som hele hodet og kroppen og hele meg skulle eksplodere fordi alt snurret så fort!!
Det kom fra intet men kom heldigis kun når jeg lå i sengen min og snudde hodet til høyre.. Da spant rommet i så syk fart som om jeg satt i de det tekoppene på tivoli og jeg ble kjempe kvalm.. Fikk totalt panikk og ble kvalm resten av dagen etter sånne anfall..
Fikk beskjed om at det kom Til å gå over av seg selv så fikk ingenting imot det, og heldigvis ga det seg etter noen uker

Takk for svar :)

Jeg fikk det brått etter å ha reist meg fra do. Måtte krabbe inn i stua og følte jeg måtte holde meg fast når jeg kom meg opp i sofaen. Jeg var svimmel hele tiden, men noen perioder mer enn andre. Kunne ikke jobbe på mange dager.

Var på legevakten med dette da jeg trodde noe var alvorlig galt. Fikk beskjed om at det var krystallsyke, fikk en øvelse jeg kunne gjøre og kvalmedempende. Tok aldri medisinene. Ble brått bra igjen (noe legen sa skulle skje) etter ca. to uker.

Anbefaler deg å ta kontakt med en fysio eller manuellterapaut som kan slike øvelser for krystallsyken. Det er noen slags vrininger av hode i en bestemt rekkefølge. Tanken er at de løse krystallene skal komme på plass igjen. Er som natt og dag hvis det funker! :-)

Back
Topp