Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Minstemann her i huset holder det også gående om kveldene. Helt siden han ble født har han ikke villet ta natten før rundt midnatt. Jeg skulle aller helst sett at han tok kvelden 19:30-20:30. Vi står opp 5:30, og da blir det litt i minste laget med søvn på oss, til tross for at lillegutt gjerne sover natten igjennom når han først sovner. Han sover gjerne veldig godt på formiddagen også. Han vil liksom helst at natten skal vare fra 00:00-12:00. Ikke lett å snu...
Så godt å høre at det ikke bare er jeg som ikke vil la babyen min skrike. Da storebror var liten oppfordret barselgruppen OG helsesøster meg til å gjøre det... men heldigvis at jeg heller fulgte mitt eget hjerte.Her nytter det IKKE å legge henne til samme tid hver kveld!Hun våkner etter en time uansett, og er rett og slett ikke interessert i å sove mer. Prøvde i går å legge henne kl 22, for da hadde hun sovna på fanget mitt i sofaen, men 22.15 var hun våken igjen. Pludra først litt og så gikk det over til gråt, så da var det bare å plukke henne opp. Jeg blir ALDRI å la henne ligge å skrike i senga til hun sovner nå mens hun er baby, selv ikke sutring engang! Når hun gråter er det jo fordi hun trenger trøst eller kos, og hun skal vite at hun alltid vil få det når hun trenger det. Når hun blir så stor at jeg kan forklare for henne at det er kveld og hun skal sove nå, så kan det hende hun kan få sutre litt når jeg går. Men enn sålenge så fortsetter vi med å bysse henne i søvn!
Så godt å høre at det ikke bare er jeg som ikke vil la babyen min skrike. Da storebror var liten oppfordret barselgruppen OG helsesøster meg til å gjøre det... men heldigvis at jeg heller fulgte mitt eget hjerte.
Jeg tror så absolutt det er viktig å gi barnet trygge assosiasjoner ang leggesituasjonen! 3åringen min er en drøm å legge, håper jeg får til det samme med lillebrorDe kan si hva de vil "ekspertene", men den ene søstra mi lot ungen sin skrike/sutre seg i søvn og nå har 3-åringen deres nattskrekk og tørr ikke sove på sitt eget rom om natta!...om det er en direkte sammenheng vet man jo ikke. Men den andre søstra mi gjorde som meg, og byssa guttene sine da de var små, så plutselig en dag kunne de ligge i si ega seng mens hun lå ved siden av og de sovna sånn og til slutt kunne hun gå ut og de sovna av seg selv. Jeg tenker iallfall å skape et trygt barn som tørr å sove alene i mørket...selv om det kanskje vil ta tid å komme dit!
![]()