Krykker

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Kjenner bekkenet blir verre og føler jeg nærmer meg behov for krykker. Håper å holde ut noen uker til, men tviler. Hvem skal jeg ta kontakt med for å ordne krykker isåfall? Lege, jordmor eller fysio?

Kjøp på enklere liv :) du kan også kjøpe på apotek eller tilsvarende butikker. Kan også kjøpe hos lege kanskje, er ikke sikker. Ser at enklere liv ikke har på nettsiden, synes det var rart! Vet heller ikke om det er andre regler når man er gravid ift å få hos lege.

Kjøp på enklere liv :) du kan også kjøpe på apotek eller tilsvarende butikker. Kan også kjøpe hos lege kanskje, er ikke sikker. Ser at enklere liv ikke har på nettsiden, synes det var rart! Vet heller ikke om det er andre regler når man er gravid ift å få hos lege.
Tenkte å slippe å kjøpe. Tror man får låne av hjelpemiddelsentralen, men usikker på hvordan man kommer i kontakt med de :)

Siden det bare er midlertidig behov (inntil 2 år) skal du ta kontakt med kommunen. Ring gjerne ergo-/fysiotjenesten, de har oftest peiling på hj.midler :) hilsen ergoterapeuten

Siden det bare er midlertidig behov (inntil 2 år) skal du ta kontakt med kommunen. Ring gjerne ergo-/fysiotjenesten, de har oftest peiling på hj.midler :) hilsen ergoterapeuten
Tusen takk! :D

Jeg fikk vite hvor jeg kunne hente ut krykker av fysioterapeuten min. Var utlån av hjelpemidler på et pleiehjem her jeg ble. Har vært avhengig av krykker pga bekkenet i flere uker alt:(

Jeg fikk beskjed av legen min å bare kontakte legevakta så fikk jeg hjelp der. Nå hadde min mor stående så jeg har ikke sjekket med dem:)

Fant ut av det med hjelp fra noen flotte damer, så nå har jeg nummeret klart :)
Så lenge det var snakk om korttidslån så kan jeg ta kontakt direkte, og nummeret fant jeg på nettsiden til kommunen :)

Du skal kunne låne på sykehuset, er vanligvis et depositum på rundt 300,- som du får tilbake ved innlevering :)

Back
Topp