Krydder?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Bruker dere mye krydder og urter i maten?
Hva bruker dere?

Kom over en side hvor det står at gravide skal unngå en hel haug med krydder og urter, deriblant hvitløk, muskat, spisskummen.....
Men det er jo slik krydder i nesten alle matvarer, særlig halvfabrikata!
Hvordan spise taco uten krydder liksom???

Er dette hysteri, eller ligger det noe i det?

Jeg spiser alt slik, men har aldri hørt det du skriver her.. Tviler på at jeg blir å unngå slike ting :)

Har heller ikkje hørt noe av det.. Og spiser mye krydder daglig i maten,hvitløk har vi så og sei i alt vi lager

Har aldri tenkt at eg ikkje ska ha krydder. . Så tror nok eg fortsette me å smakstilsette maten. . Me kan jo ikkje bare spise skalker heller..:D

Følger de statlige råda,og der sies det ingen ting om krydder. Spiser alt mulig krydder :-)

Så bra at dere også spiser krydder! :-)
Var en side (det var en side fra helse, ikke noe useriøst) som sa at man burde holde seg unna krydder og urter pga. påvirkningen av livmor, blødningstendenser osv.

Men maten vil jo bli veldig smakløs uten.
Da fortsetter vi å krydre maten! Det kan jo også være at det menes krydder og urter i stooooore doser.
Barna skal jo bli vant til ulike smaker i magen, så virket litt rart.

Jeg spurte jordmora om det forrige gang for vi skulle til asia og der er det jo en del sterk mat og greier, men hun sa det var "myte" fra gammelt av og at man for mange år siden hadde frarådet gravide å spise sterk mat, men dette hadde man gått bort fra nå. Men en annen ting er at jeg er blitt super følsom for sterk mat feks chilli, tåler jo ikke noe jo!

Ja, jeg kryddrer maten som vanlig.

Salt, pepper og grillkrydder/piffi brukes her. Hvitløk innimellom ;) Ellers bruker i lite krydder.

Jeg er ikke glad i sterk mat, kinesisk isv. Er vel veldig husmannskost her i gården. Men løkpulver og hvitløk havner i den meste maten. Etter ungene komt til sluttet jeg å salte middagen (tar heller på til meg selv). Men bruker jo litt salt ig pepper hvor det trengs.. Og urter...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Jeg krydrer i vei som før :)

Back
Topp