Kruskakli Klatremus

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Her er kruskakli før/etter kverning med kaffekvern.

ImageUploadedByBV Forum1359014866.201087.jpg

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1359014697.359728.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1359014697.359728.jpg
    154,3 KB · Visninger: 14
Hvis du har en god Steinmorter kan du jo prøve med den etter stavmixeren om du ikke får det fint nok, blir jo litt jobb, men da bør det hvertfall bli ganske fint.

Da har jeg prøvd å bruke stavmikserboksen. Det funker faktisk ikke. Blir ikke i nærheten av så fint som du fikk det. Har ikke prøvd morter, men det har jeg, så skal prøve til kvelden.

Er kruskakli rikt på kalsium også, eller bare hvetekli?

Da har jeg prøvd å bruke stavmikserboksen. Det funker faktisk ikke. Blir ikke i nærheten av så fint som du fikk det. Har ikke prøvd morter, men det har jeg, så skal prøve til kvelden.

Er kruskakli rikt på kalsium også, eller bare hvetekli?

Hvetekli og kruskakli er egentlig samme greie, kruskakli er noe grovere. Samme innhold av kalsium og
de inneholder mer kalsium enn havrekli, som også er rik på kalsium:-)

Tror du greier deg med morter om du har en grov. Hvis det er kun kruskakli som du ikke får fint nok med stavmixeren, så er det sikkert like greit å male opp litt med morter. Egentlig får du det nok finere med morter enn jeg får med kverna;)

Funka ikke så godt med morter heller. Kanskje den ikke er stor/grov nok. Jeg blir bare sliten i armen uten at jeg ser forskjell på klien :p

Men - hvis jeg bløtlegger den lenger, og koker grøten lenger så blir det kanskje ganske mykt likevel?

Jeg har møllerens kruskakli jeg da, du har sikkert økologisk, men ser ikke at det står noe om kalsium... Blir så lei av at det ikke står eksakt hva det inneholder :mad:

1359044870050.jpg

Prøv bløtlegging 2 timer. Men er ingen stress å la vær med hele kruskaklien;) er så mye annet bra du kan gi:-)
De har nok ikke plass på pakkene til å få med alt, selv om jeg gjerne skulle ønske de hadde sånn brette lapp som de har på kremer/medisiner innimellom med fullt innhold ;-)

Back
Topp