Krupphoste

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som har barn med det?
Får barnet noe mot det?

Det eneste som hjelper er kald luft. Det demper hevelsene. Hvis det blir veldig ille, så er det noen som blir innlagt og får maske på seg..

ORIGINAL: dikkedikk

Det eneste som hjelper er kald luft. Det demper hevelsene. Hvis det blir veldig ille, så er det noen som blir innlagt og får maske på seg..

Wææææ!!
Jenta mi har krupphoste. Men det sa legen ingenting om..
Fikk bare beskjed om at det ikke var noe å gjøre mot det[&:]
Ho får alltid krupphoste en ukes tid etter ho har vært forkjøla..

kald luft og vært på legevakta en gang da det ikke holdt. fikk puste i en maske, og fikk noen tabletter oppløst i vann som skulle hjelpe.. han er 18 mnd

ORIGINAL: Cruelle de vil

Får hun anfall, eller hoster hun hele tiden?

For når de får anfall så skal de ha kald luft, evt noe kaldt å drikke.
Viktig å heve hodet/hodeenden på senga.

Ho har skikkelig stygg hoste, og det hender ho hoster så ho brekker seg. Gir ho hostesaft, og det hjelper.
Ho er 4,5 år.

Nikolai hadde falsk krupp.. vi måtte ta han med ut for å gi han frisk luft...
Også heva vi hode enden på senga
Det hjalp her og vi slapp innleggelse[;)]

har fått høre fra legen at de skal ha kald luft, kle heller godt på dem å ha det kjølig på soverommet.. hvis det ikke er mulig skulle det hjelpe med damp, altså ta de med i dusjen(men det har jeg ikke prøvd) og lollipop eller annen saftis..

Jeg hadde det OFTE da jeg var lita, og vesla har hatt det bare 1 gang heldigvis..

Ha saftis i fryseren og gi ungen dette når anfallet kommer. Sørg også for kald luft, men god påkledning så man ikke blir syk. Mamma pleide å lage saftis selv ved å halvere mengden med vann i posene med bringebærsaus og fryste. Heving av hodeenden av senga er også en fordel.

Back
Topp