Kroppstemperatur.

Emba_Larsen

Forumet er livet
I går hadde minsta en del feber, 39-40. Det har hun hatt av og på i hele helga også.
I går kveld og i natt derimot var den helt nede i 35,2. Et stort fall i temperaturen.
Hun var kald, la leppene mine mot panna hennes og kjente det godt. Hun var smått lyseblå på overleppa også.
Konsulterte med legevakten og de mente jeg skulle følge med og heller ta kontakt hvis det ble verre.
Nå har hun fått tilbake normal temp. på 37, men hadde dere likevel ringt fastlegen for å be om noen prøver?

Føler meg liksom litt hysterisk, men er livredd for at det skal feile lillejenta mi noe. [:(]

Vet ikke, men er nok bedre med en gang foir mye lege enn en gang for lite

Er nok sikkert ikke noe farlig, men jeg ville absolutt fått meg time hos lege og sjekket alt mulig ja..
Allmenntilstanden da? Er den vanlig?

ORIGINAL: jealie28

Er nok sikkert ikke noe farlig, men jeg ville absolutt fått meg time hos lege og sjekket alt mulig ja..
Allmenntilstanden da? Er den vanlig?

Nå er den høvelig grei. Hun leker litt, men blir fort sur. KAn kanskje være sliten etter natta nå da.
Men i går var hun veldig sutrete og ville ikke bli med på noe, ikke sitte på gulvet, ikke sitte på fanget. Bare kaste seg rundt og gråte.
Gikk å la henne halv 7, men hun har våkent ca 25-30 ganger i natt. Og da med rimelig hysterisk skriking. Hun har ropt på både meg og pappan, men ingen av oss har fått rørt henne. Hun har bare vridd seg i senga.

Matheo også har svingt voldsomt med tempen i det siste. På fredag ble ambulansen vurdert av legevakta, han hadde 41,5. Heldigvis falt tempen fort med paracet. På legevakta viste det seg at CRP`en var så høy at den ikke kunne måles, dvs over 160, og den skal ligge på 0. Jeg var så redd! Han har fått en streptokokkinfeksjon i halsen og ørebetennelse.
De siste dagene har han svinga mellom 39-38-37-36, og han får paracet 2-3ganger døgnet.

Bestill en time med legen du, så får de tatt prøver. Det kan iallefall ikke skade[:)] God bedring!

Da skal jeg ringe ned å i allefall be om prøver. [:)]

God bedring til matheo gullet også!! [:)][:)]

ORIGINAL: Emba_Larsen

Da skal jeg ringe ned å i allefall be om prøver. [:)]

God bedring til matheo gullet også!! [:)][:)]

Ja, god idè! Håpe Henriette-pia kommer seg fort! Er ikke noe kjekt når de små blir syke, og ikke kan de fortelle hvor de har vondt heller.

Nei, det er helt forferdelig. [:(]

det er ikke helt uvanlig at temperaturen synker så mye etter et "anfall" med høy feber, og heller ikke at barna da sover urolig og skriker slik du beskriver natten...
men fordi om dette er en vanlig reaksjon på høy feber, ville nok jeg også tatt en tur til legen, for kanskje å finne ut hva feberen kom av!
det er så ekkelt når feberen herjer sånn med barna, og både de og vi foreldre blir jo helt utslitt av det...

ORIGINAL: solstråla

det er ikke helt uvanlig at temperaturen synker så mye etter et "anfall" med høy feber, og heller ikke at barna da sover urolig og skriker slik du beskriver natten...
men fordi om dette er en vanlig reaksjon på høy feber, ville nok jeg også tatt en tur til legen, for kanskje å finne ut hva feberen kom av!
det er så ekkelt når feberen herjer sånn med barna, og både de og vi foreldre blir jo helt utslitt av det...

Ja det blir vi. [&o]
Har fått time kl. 15.00 hos fastlegen. Hun ville ha henne inn til sjekk samtidig få tatt i allefall en crp prøve [:)]

Back
Topp