Kroppen som gravid

Åh, den trengte jeg nå <3 Føler meg som en vrengt klut, men veit jo at styrken er der, og at kroppen min er bedre rusta til å gå igjennom dette enn det jeg tror, fordi jeg føler meg sliten og skjør :p

PS - jeg kunne løpe ei mil på ca 50 min og løfte godt over dobbel kroppsvekt i markløft to uker før jeg ble gravid... Fire uker etter at jeg ble gravid hørtes jeg ut som en 70-åring med langt fremskreden lungesykdom bare av å bære en handlepose opp trappa hjemme... Så eh... det at du klarer hele tre etasjer høres imponerende nok ut for meg!! Helt i sjokk over hvordan hormonene sendte meg rett i bakken, for det er jo virkelig ikke sånn at grunnformen kan kollapse på så få uker - det veit jeg at er fysisk umulig (er PT).

Jeg kjenner meg så igjen!! Uka jeg ble gravid maxet jeg i markløft, jeg var ganske fit og hadde mye muskler. Uka etterpå klarte jeg ikke 15 min på ellipsemaskinen engang, trodde jeg var blitt alvorlig sjuk haha. Har mer eller mindre vært helt i ro de siste tre månedene, med unntak av et par få turer på senteret.

Nå kan jeg knapt gå i oppoverbakke uten å ta en pause og mannen min må være bærehjelp hjem fra butikken. Det er helt utrolig hvor mye og hvor fort kroppen endrer seg!
Jeg finner litt trøst i at siden jeg var godt trent før jeg ble gravid, så er nok svangerskapet litt lettere på kroppen. Og hvis dette er "lettere" så er jeg fryktelig glad jeg ikke må kjenne hvordan det hadde vært hvis jeg ikke hadde trent. Skjønner godt at du føler at alt var til ingen nytte, men en trent kropp kommer seg gjerne lettere gjennom fødsel og tiden etterpå også :)

Vi er jo i en ganske rar tid av svangerskapet nå da; ser ikke ut som vi gjorde før vi ble gravide, men har kanskje ikke fått skikkelig gravidmage ennå...

Før førstemann trente jeg 6 dager i uken frem til jeg ble gravid, og var i kjempeform. Husker at akkurat denne tiden var tøff da. Men syns egentlig tiden etter fødsel var verre. Tok lang tid før jeg følte meg vel igjen, og hadde nok en irrasjonell idé om hvor fort jeg kom til å sprette tilbake.

Denne gangen har jeg ikke tenkt så voldsomt mye over det, bortsett fra å være litt irritert og lei pga klær som ikke passer eller ser rare ut nå. Prøver å forberede meg mentalt på at det blir en unntakstilstand en stund fremover.

Back
Topp