Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen andre her enn meg som synes forvandlingen er helt forferdelig under graviditeten?
Blir så lei meg når jeg ser meg i speilet at jeg griner. Syns ikke noe om de drastige endringene.
Jeg tenker nok mest på det som skjer at magen vokser å formene blir anderledes. Dette er 4. barnet jeg venter men klarer ikke å vende meg til endringene denne gangen heller.
Jeg synes andre som er gravide er vakre, men rart når det kommer til meg selv.
Så bra at du gleder degJeg gleder meg til å få tydelig babymage. Altså at magen blir stor og rund pga en baby... Den har vært stor helt fra uke 4-5, men det er luft og at alt er blitt slapt og deigete :/ Før jeg ble gravid hadde jeg synlig sixpack, så det var litt hardt psykisk da magen ble til en pløsete bolledeig nesten over natten. Selve fosteret ligger så langt nedi bekkenet at det ikke er synlig ennå, jeg kan bare kjenne at det er en hard liten appelsinstørrelse kul der nede.
Jeg plages mer over de fysiske endringene jeg kjenner, enn de jeg ser. Som at kroppen ikke fungerer når jeg skal trene, det er kjipt å være trøtt og kvalm, jeg får vondter her og der, osv.
Synes ikke det er teit at du tenker sånn! Det er ikke lett å fordøye det som skjer, selv om det er helt fantastisk at vi bærer frem barn.Slenger meg på her.. Det er så utrolig teit å tenke som jeg gjør, men jeg klarer ikke la være. Føler jeg har donert bort kroppen min i en halv evighet nå, og jeg vet det fremdeles er mye som gjenstår med både mage, fødsel og amming. Ikke minst er dette førstemann, og vi ønsker jo flere på sikt. Hormonene det siste året har ikke hjulpet på akkurat, og jeg var allerede ukomfortabel etter flere ivf-behandlinger, overstimulering og hele pakken. Nå vokser kroppen på rare steder, og det er tungt å svelge at det er jeg som må gjennom alt, mens mannen bare får være gratispassasjer. Samtidig er det jo ingenting jeg ønsker meg mer enn denne bylten som vokser i magen.. huff
Vi er ikke dårlige mødre selv om vi føler det vi føler om endringene med kroppene våres. Jeg er super glad i barna mine å klandrer ikke dem for det som skjer med kroppen under graviditeten.Åååh, denne traff meg midt i hjertet Gråt masse i helgen over hvordan jeg så ut - og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg gråter, føler meg overfladisk og som en dårlig mamma allerede
Jeg har trent beinhardt i 2-3 år for å komme i god fysisk form, og i sommer, den uka jeg var gravid, er første gangen siden jeg var 12 år at jeg har orket å gå i bikini, og følt meg kjempeflott og komfortabel. Nå føler jeg meg akkurat som jeg gjorde når jeg var 15 kilo overvektig, og det plager meg virkelig.
Ja ja, bare å bruke det som inspirasjon til å trene, selv om man er sliten!
Vi er ikke dårlige mødre selv om vi føler det vi føler om endringene med kroppene våres. Jeg er super glad i barna mine å klandrer ikke dem for det som skjer med kroppen under graviditeten.
Skulle ønsket alle som sliter med å godta det som skjer med kroppen under svangerskapet slapp det, for det er ikke noe godt å ha det sånn. Har grene flere ganger i dag pga det. Prøver å ta meg sammen, men ikke lett det heller alltid.
Ja merker også hormonene spinner. Jeg ville ikke ha bekymret meg så mye over at du har drukket ting med kunstig søtningsstoff i. Jeg har drukket light brus i alle svangerskapene mine å har bare fått friske barn [emoji4] tror du skal drikke en god del før det har noe å si. Men vi bekymrer oss vell for alt nå. Jeg har også slike inni mellom. Tenker at han inni magen er død fordi jeg snakker så negativt om kroppen min..vet ikke hvorforHaff. Ikke lett. Prøver å minne meg selv på at grininga også er hormonell, og at jeg nok synker nedi disse kjipe tankene om kroppen min fordi jeg har alt av følelser utenpå kroppen nå uansett. Herregud, jeg klarte i går å overbevise meg selv om at babyen min enten kommer til være dødfødt, eller alvorlig skadd, fordi jeg har dukket en god del fun light. Ante ikke at kunstig søtning var fy-fy for gravide, jeg Gikk rett i kjelleren. Så det er mye følelser om det meste nå om dagen, og kroppen min er en av tingene jeg noier på....
Åååh, denne traff meg midt i hjertet Gråt masse i helgen over hvordan jeg så ut - og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg gråter, føler meg overfladisk og som en dårlig mamma allerede
Jeg har trent beinhardt i 2-3 år for å komme i god fysisk form, og i sommer, den uka jeg var gravid, er første gangen siden jeg var 12 år at jeg har orket å gå i bikini, og følt meg kjempeflott og komfortabel. Nå føler jeg meg akkurat som jeg gjorde når jeg var 15 kilo overvektig, og det plager meg virkelig.
Ja ja, bare å bruke det som inspirasjon til å trene, selv om man er sliten!
Tenk da - så godt utgangspunkt kroppen din har for de endringene som kommer!! Og det er takket være deg og din innsats! Jeg har selv trent altfor lite de tre siste årene grunnet et svært krevende studie, og forbanner meg selv for det nå, når jeg kjenner meg såå svak og sliten etter de tre første månedene i graviditeten med kvalme, lite mat, og mye sofaligging. Blir andpusten av å bære en handlepose opp tre etasjer Helt krise Kvalmen har endelig gitt seg og jeg har kommet igang med regelmessig trening, men jeg må jo faktisk prøve å bygge litt styrke bak i ryggen, i bekken og i kjernen de kommende månedene, for at kroppen skal klare seg gjennom det som skal komme - i motsetning til deg som kun kan "opprettholde" feks en god holdning for et voksende frontparti eller god bevegelighet. Selvsagt forandrer kroppen seg, og ikke minst kroppssammensetningen, noe mange ikke er komfortable med, så jeg føler meg heldig som virkelig trives med de foreløpige endringene. (Ikke hold dette mot meg når det lakker mot jul og jeg har en kropp full av vann og et hovent fjes, haha I tilfelle innfører jeg nok fotoforbud på diverse julebord) Det jeg tenker er uansett at alt som skjer nå er over om bare seks måneder!! Tenk det! Og da kommer det nye utfordringer
Ja merker også hormonene spinner. Jeg ville ikke ha bekymret meg så mye over at du har drukket ting med kunstig søtningsstoff i. Jeg har drukket light brus i alle svangerskapene mine å har bare fått friske barn [emoji4] tror du skal drikke en god del før det har noe å si. Men vi bekymrer oss vell for alt nå. Jeg har også slike inni mellom. Tenker at han inni magen er død fordi jeg snakker så negativt om kroppen min..vet ikke hvorfor
Fire uker etter at jeg ble gravid hørtes jeg ut som en 70-åring med langt fremskreden lungesykdom bare av å bære en handlepose opp trappa hjemme... Så eh... det at du klarer hele tre etasjer høres imponerende nok ut for meg!! Helt i sjokk over hvordan hormonene sendte meg rett i bakken, for det er jo virkelig ikke sånn at grunnformen kan kollapse på så få uker - det veit jeg at er fysisk umulig (er PT).
Jeg synes forresten hverdagskroppen er bedre å takle enn pyntekroppen... Jeg ble helt på gråten og holdt på å nekte blankt å gå i et besøk som krevde penklær, da jeg så hvordan jeg så ut i penklærene mine. Samme kjolen jeg hadde brukt en måned tidligere, med helt flat mage, så jeg nå ut som en hval i, med bolledeig-oppblåst-pløsemagen min. Kviser og tørr hud i fjeset, ringer under øynene og kjempetrøtte øyne gjorde ikke tingene bedre. Jeg hater å pynte meg normalt sett også, for jeg føler at alle tenker sånn "neimenn se, hun har prøvd å pynte seg", men det ble tusen ganger verre når kroppen ikke lenger var som normalt.
Gruer meg allerede til neste helg, da jeg skal i en 60-årsdag Nå vet jeg ikke engang om jeg har noe som passer, siden press akkurat i linningsområdet nå er ubehagelig.