kroppen min erter meg

Badeand*

Forumet er livet
Lå og slappet av litt og prøvde å sove. Plutselig merket jeg at det ble litt vått under meg, og jeg hoppet opp for å se, og der ligger det to bløte flekker på lakenet. Medium store liksom, men ikke en halvliter for å sid et sånn..mer en halv dl[8D] Så jeg spretter opp av senga for jeg tenkte jeg kanskje begynte å lekke og gikk på do. Tisset litt men ikke noen lekkasje der nei...[X(] Så da skjedde vel det samme som skjedde her for en stund siden med tynn vannaktig utflod igjen...GRRR! Jeg vil at vannet skal gå jeg![>:]

Hadde det kommet noe mer så hadde jeg ringt, men det kom liksom aldri noe mer[X(] Arg!! 

Men noe søvn ble det ikke da...[>:]

Vannet mitt gikk i små dammer det også....

Krysser fingrene for at det er tilfellet her

Kan være vannet som har begynt å lekke..    Når jeg begynte å lekke så var det som flekker i trusa. Og neste dag gikk det for fullt.

Men noen opplever også å komme på sykehuset og forstervannet er borte/gått, uten at de har merket det betydelig.

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

hm,merkelig.,..hadde det vært meg hadde jeg nå ringt uansett..[:)]

Dette har skjedd en gang før skjønner du[:)] Hvertfall noe liknende, så derfor tar jeg det med knusende ro. Sist så hadde jeg vært på do og måtte skifte truse tre ganger etterpå for den ble klissvåt. Så dro ned på føden og fikk beskjed om at det var tynn vannaktig utflod som var helt normalt...Så jeg venter litt med å glede meg. Men skulle det skje mer så ringer jeg nok[:D]

ORIGINAL: monicabebe

Vannet mitt gikk i små dammer det også....

Krysser fingrene for at det er tilfellet her

ORIGINAL: Windy

Kan være vannet som har begynt å lekke..    Når jeg begynte å lekke så var det som flekker i trusa. Og neste dag gikk det for fullt.

Men noen opplever også å komme på sykehuset og forstervannet er borte/gått, uten at de har merket det betydelig.

hehe, litt sånn...Ups...vannet gått?[:D]

ORIGINAL: Badeand*

hm,merkelig.,..hadde det vært meg hadde jeg nå ringt uansett..[:)]

Dette har skjedd en gang før skjønner du[:)] Hvertfall noe liknende, så derfor tar jeg det med knusende ro. Sist så hadde jeg vært på do og måtte skifte truse tre ganger etterpå for den ble klissvåt. Så dro ned på føden og fikk beskjed om at det var tynn vannaktig utflod som var helt normalt...Så jeg venter litt med å glede meg. Men skulle det skje mer så ringer jeg nok[:D]
ok[:)] du kjenner deg selv best[:D] får ta på deg bind da vettu[:D] lykke til uansett,er nok ikke løenge igjen nå allikevel[:)]

har tatt på nå[:D] Håper jo virkelig at det kommer mer, men ser mørkt ut altså. Er ikke lenge igjen nå nei. 40 uker om to dager[:D] Går bare og venter i spenning[:D][:D]

ORIGINAL: Siljepus

Jeg er ikke noe ekspert på dette området.

Men jeg har hørt om flere tilfeller der vannet har lekket litt og litt uten at de merket det selv, og jeg har forstått det som at det ikke er bra.

Da jeg fikk minstemann kom det inn ei med lekkasje av fostervann. Først trodde de at hun hadde det, men legene fant ut at hun ikke hadde det, men så viste det seg at hun hadde det alikevell, så legene tok feil først. Hun sa at vanligvis satt de i gang fødselen ved fostervannslekkasje, pga infeksjonsfare. Hun var midt i uke 33 da det ble oppdaget hos henne, så hun ble innlagt på sykehuset i noen dager, og fikk antibiotika for å hindre infeksjon, så satt de i gang fødselen så snart hun var 34 uker. Ungen ble tatt masse prøver av når han kom ut, for å sjekke om han hadde fått noe infeksjon.

Det er dette jeg har fått med meg om dette temaet. Men jeg vet ingenting 100% sikkert om dette temaet, så ikke stol helt på det jeg sier. Jeg er sikker på at det er det jeg har hørt, men jeg KAN jo ha missforstått noe.

I alle fall har jeg også lest et sted at det er lurt og ha på seg bind, for jordmødre kan LUKTE om det er fostervann :p

Men hadde jeg vært deg, ville jeg nok ringt føden og sakt at jeg trodde det lekte fostervann, også hadde jeg latt dem bestemme hva som skal skje videre. Det skader nok ikke å få det sjekket. Og er du heldig, så kan sjekkingen sette i gang fødselen :p

Lykke til, snart har du babyen din her :)

Jeg har hørt om flere tilfeller der vannet har gått litt og litt. Men jeg snakket med føden nå og jm trodde ikke det var fostervann, men jeg kunne se det an litt og se om det kom noe mer. Gjør det det kan jeg få lov til å komme ned. Men det stoppet opp med en gang og det har ikke kommet noe mer, så jeg tviler på at det skjer noe nå. Kroppen min liker å gi meg falske forhåpninger...[>:] Men kanskje jeg får prøve å hoppe i høyet i kveld og se om det skjer noe da[:D]

I alle fall har jeg også lest et sted at det er lurt og ha på seg bind, for jordmødre kan LUKTE om det er fostervann :p

Njaa..  de KAN kanskje lukte det, og de ber om at man skal ta på seg bind for at de skal sjekke det.

Men med meg så luktet jordmor på bindet og sa det ikke var fostervann.. Men at jeg skulle få snakke med lege for sikkerhets skyld.  Og 50 min etterpå går vannet for fullt da jeg reiser meg opp for å gå inn til legen. Jordmor står bare sjokkert å ser på og sier at: oj, det var visst vannavgang allikevel..

ORIGINAL: Windy

Njaa..  de KAN kanskje lukte det, og de ber om at man skal ta på seg bind for at de skal sjekke det.

Men med meg så luktet jordmor på bindet og sa det ikke var fostervann.. Men at jeg skulle få snakke med lege for sikkerhets skyld.  Og 50 min etterpå går vannet for fullt da jeg reiser meg opp for å gå inn til legen. Jordmor står bare sjokkert å ser på og sier at: oj, det var visst vannavgang allikevel..

Ja det sies at vannet skal lukte søtt, og de luktet på bindet sist jeg var inne, men det kan kanskje variere fra person til person hvordan lukta er?[:)]

Back
Topp