Kroppen etter fødselen.

Vi må prøve være tålmodige,men er ikke lett! har jo ventet 9 mndr:) baby er ikke en mnd engang,så kan vel ikke forvente at kroppen skal være tilbake til utgangspunktet enda! men får prøve " nyte " de mer kvinnelige formene jeg har nå:p veier nå 64 men vil ned til de 58 jeg var etterhvert!

Jeg hadde hvertfall 5 (egentlig 10) for mye allerede da jeg ble gravid men er i det minste ikke sååå langt unna startvekten nå, fire uker etter fødsel. Har vel 3-4 kg igjen (la på meg ca.16 kg). Det får være greit. Spiser altfor mye snop og har ikke trent hele svangerskapet så er egentlig bare glad det ikke er verre:) Gleder meg til våren kommer, og til mer søvn om natta, da tipper jeg det blir lettere å komme seg litt i form:)

• Liker
Reactions: Sam
Her er det vel ca 2 kg fra startvekt, 3-4 fra idealvekt. Har ikke fulgt så mye med på vekta før jeg ble gravid. Trener såpass mye - med fokus på styrke, at vekta blir feil måleredskap. Magen er selvsagt litt, men langtfra som forrige gang. Mye bedre nå. Trente vedlikehold helt til jeg var på overtid, så har ikke mistet noe særlig muskelmasse i overkroppen, men rumpa er slakk gitt!! ;)

Ellers er jeg i gang med trening på gulvet hjemme. Følger et program som er laget av ei svensk dame som har spesialisert seg på kropper post-fødsel. Så det er laget for trening de første seks ukene etter fødsel. Øvelser som fokuserer på bekkenbunn, kontaktøvelser for hele kroppen og mageøvelser (puste- og kontaktøvelser) som går på de indre magemusklene for å hjelpe mot muskelsplitten.
Gleder meg EKSTREMT til å komme i gang med "skikkelig" trening igjen altså!! :)
Så kult at du var i form til trening hele veien! Og ikke minst at du beholdt motivasjon og viljestyrke til å prioritere trening. Jeg måtte gi meg pga bekkenløsning ca 6 uker før termin. Heldigvis har jeg hund som må luftes 2 ganger daglig, så helt stillesittende var jeg ikke, men trening ble det ikke noe av. Men jeg ser at vekta heldigvis fortsetter i riktig retning, så jeg kommer ikke til å ha så mye fokus på den mer. Jeg viø bare at kroppen skal fungere som før, og føle meg sterk! Da kan jeg begynne å trene ballspill og kampsport igjen!;)

Jeg ble veldig interessert i det treningsprogrammet du skriver om. Fint å begynne i det små hjemme, pg med trening som fokuserer på post fødsel. (Jeg skjønte ikke hvor viktig bl.a. bekkenbunnsøvelser var sist, og slet med lekkasjer og bekkensmerter i omtrent 6mnd etter at datteren min var født....) Hva heter programmet?

Og der så jeg at flere hadde spurt om det og du allerede hadde svart! :)

Jeg er helt enig med deg Sam, vi har ventet 9 mnd, og kroppene våre har gjennomgått store forandringer, så nå må vi være tålmodige her. Vi kan ikke vente oss at kroppen er tilbake til slik den var allerede 1-2 mnd etter fødsel. For mange av oss vil den aldri bli slik den var før. Men det er alltid veldig fint å lese om andre erfaringer og følelser rundt dette med kropp. Jeg syns at mye av det som blir delt er enten fotballfrue eller fotballfruehatere (uten at jeg ønsker å kritisere noen av de) mens på et forum som dette får man med flere nyanser. Det blir liksom en mye større "normal"!

• Liker
Jeg synes mange blir vakrere etter de har blitt mor jeg:) er mer fornøyd med utseende nå enn når jeg var 18 feks.Men lurer litt på hvordan kroppen blir etter nr 4 ! akkurat nå føles det ut som om kroppen kommer til å stå på stedet hvil:p så utålmodig er jeg:) lurer på om jeg kommer til å gå tregere ned nå som jeg ikke ammer? gikk ned fort m de andre siden jeg ammet. Har noen erfaringer med veknedgang uten amming?:)

Så kult at du var i form til trening hele veien! Og ikke minst at du beholdt motivasjon og viljestyrke til å prioritere trening. Jeg måtte gi meg pga bekkenløsning ca 6 uker før termin. Heldigvis har jeg hund som må luftes 2 ganger daglig, så helt stillesittende var jeg ikke, men trening ble det ikke noe av. Men jeg ser at vekta heldigvis fortsetter i riktig retning, så jeg kommer ikke til å ha så mye fokus på den mer. Jeg viø bare at kroppen skal fungere som før, og føle meg sterk! Da kan jeg begynne å trene ballspill og kampsport igjen!;)

Jeg ble veldig interessert i det treningsprogrammet du skriver om. Fint å begynne i det små hjemme, pg med trening som fokuserer på post fødsel. (Jeg skjønte ikke hvor viktig bl.a. bekkenbunnsøvelser var sist, og slet med lekkasjer og bekkensmerter i omtrent 6mnd etter at datteren min var født....) Hva heter programmet?
Var heldig denne gangen og var i god form hele veien - og da er det ikke så vanskelig. Slapp unna alt av bekkenløsning og det hele.
Ja, fort gjort å glemme bekkenbunnsøvelser. Og første gangen føler man kanskje ikke behovet på samme måten. Denne gangen skal jeg virkelig prioritere det. Håper jeg klarer å fortsette som jeg gjør nå, for sånne plager har jeg ikke lyst på i fremtiden!

Jeg synes mange blir vakrere etter de har blitt mor jeg:) er mer fornøyd med utseende nå enn når jeg var 18 feks.Men lurer litt på hvordan kroppen blir etter nr 4 ! akkurat nå føles det ut som om kroppen kommer til å stå på stedet hvil:p så utålmodig er jeg:) lurer på om jeg kommer til å gå tregere ned nå som jeg ikke ammer? gikk ned fort m de andre siden jeg ammet. Har noen erfaringer med veknedgang uten amming?:)
Har ikke noe erfaring med vektnedgang uten amming.. Eller ikke i forbindelse med graviditet i alle fall! :) Men jeg gikk OPP i vekt sist jeg ammet, så det er ikke for alle automatikk i det der gitt. Denne gangen tror jeg ikke det blir sånn, må minne meg selv på å spise gitt..

Tenker det går seg til jeg! Men forstår at du blir utålmodig. Spesielt vis vektnedgangen har gått fort de andre gangene :)

Med fare for å høres litt ovenpå ut, så må jeg si at jeg er ganske fornøyd :) Hadde en veldig fin og enkel fødsel denne gangen og merket ikke at jeg hadde født etterpå, med tanke på formen.
Hva det estetiske angår er det selvsagt ting som aldri vil bli som før etter to graviditeter, men alt i alt er jeg som sagt fornøyd. Gikk opp ca 14-15 kilo og er nå to kilo over "startvekt" (sju uker siden fødsel) og der trives jeg godt. Jeg kommer inn i klærne mine, til tross for en aldri så liten muffinsmage over de trangeste buksene :p Takket være gode gener (?) har jeg sluppet unna strekkmerker. Huden på magen er jo noe slapp enda og puppene tatt av tyngdekraften, men det kunne vært verre :)

• Liker
Back
Topp