Kroppen etter fødselen.

Sam

Forelsket i forumet
Jeg lurer på hvordan kroppen deres er nå etter fødselen? Gikk dere mye ned i vekt rett etterpå? Jeg gikk ned det meste, har 6 kg igjen til jeg er ned i utgangspunktet. Magen er rar, bløt og henger. Men ikke så rart bare tre uker siden fødsel:p Men kjenner jeg er litt utålmodig med kroppen min! Vil ha den gamle igjen, men kan ikke trene så masse enda er for tidlig, bekkenet vil ikke. Lurer på hvordan magen vil bli denne gang etter fødsel nr fire? Jeg ammer ikke så får ikke den amme effekten denne gang. Vet dette egentlig er overfladiske bekymringer, men de er ikke lett å komme unna i denne utseendefikserte verden vi er i:)
 
Ikke noen fotballfruekropp, men magen har krympa mye, og jeg klarer å presse meg inn i en dongeribukse som passet før jeg ble gravid. Det ser dog ikke bra ut, magen tyter ut over linningen :) Har endel løs hud...Jeg spiser alt for mye sjokolade, så blir vel en stund til jeg kommer meg ned i normalvekt. Tror jeg har 5 kg for mye fremdeles. Har ikke badevekt :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Sam
Jeg har blitt slankere enn det jeg var før graviditeten (2 uker siden fødsel).
Eneste er at det er litt mer ¨løs¨ hud nederst på magen som irriterer meg :(
Men ellers er jeg fornøyd :) Det blir jo mye løfting å bæring, så det hjelper jo på! ;)
 
Jeg hadde gått ned alt 3 uker etter fødsel og følte meg veldig slank, med unntak av at magen ikke var fast. Gikk rett i mine egne klær etter fødsel for jeg hadde vel egentlig bare magen.
I julen gikk jeg opp igjen 2 kg :(
Nå 8 uker etter fødsel, så har jeg ikke veid meg, men føler meg tykkere, magen e svær og bollete :(
 
Gått ned igjen ca. 8-9 kg. Gikk opp 15. Har en følelse av at det stopper her :/ var altfor rund før jeg ble gravid også, så ser like bollete ut enda.. Får ta våren til hjelp!
 
Sist hadde jeg mistet alle kiloene+ litt til etter en uke. Men da var jeg MYE ute å trillet. (Men spiste også mye mat og mye godteri). Kroppen så jo annerledes ut enn før fødsel, mindre muskler og mer løs hud. Men også egentlig mer feminine former. Jeg har alltid hatt guttete kropp nesten uten "innsving" i midjen. Dette syntes jeg faktisk jeg fikk etter fødselen.

Denne gangen har jeg fortsatt ca 5 kg til normalvekta, men det er jo bare 8 dager siden fødsel, og jeg ble mye større denne gangen enn sist. Tror jeg la på meg 15-20 kg. (Veide meg ikke etter termin, og gikk 10 dager over. Følte det kom MYE ekstra de siste to ukene!) Jeg tror det var mye vann, da. Jeg har sittet en del på sofaen, og har spist mye snop, så jeg håper de siste 5 kg går av seg selv når jeg bare begynner å bevege meg litt mer og kutter ut hverdagssnopingen. Vi er litt i julemodus enda, men har bestemt oss for at hverdagen starter neste uke. Om det ikke går seg til av seg selv får jeg bare være tålmodig. Jeg regner med å kunne begynne å trene litt om 4-5 uker. Så lenge jeg føler meg frisk og sterk får det ikke være så nøye med kiloene. Men jeg ønsker jo egentlig også å føle at jeg ser ok ut,'og at klærne jeg brukte før svangerskapet skal passe om ikke så alt for lenge...
 
Last edited:
Var kjempeheldig... Magen er ca samme størrelsen, kanksje litt mindre enn den var før graviditeten, men henger selvsagt mer. Samt strekkmerker, eller lovemarks som jeg liker å kalle dem, som fortsatt vises godt.
De 10 kiloene som jeg gikk opp var borte den dagen jeg dro fra sykehuset, og enda noen kilo, ca 4, er borte nå 5 uker etter fødselen.
Magen ble større i graviditeten, mens resten var det samme, eller ble mindre. Dongeribuksa jeg kjøpte rett før jeg ble gravid passet også når jeg hadde termin.

Jeg var rett og er rett og slett superheldig!
 
Gikk opp 7kg i graviditeten og ned 14kg nå 4uker etter. Føler meg passe slank, men vil gjerne få strammet opp litt, da mage, rygg og lår er blitt veldig "dvaskete". Beveget meg lite de siste 4mnd pga bekkenbunnsplager :-/
Buksene fra før graviditet er store, så jeg sliter med å føle meg bra, da alle klær henger og slenger i tillegg til bolledeig-mage. Gleder meg til våren og å begynne å trene igjen :)


Villemo
 
Sist hadde jeg mistet alle kiloene+ litt til etter en uke. Men da var jeg MYE ute å trillet. (Men spiste også mye mat og mye godteri). Kroppen så jo annerledes ut enn før fødsel, mindre muskler og mer løs hud. Men også egentlig mer feminine former. Jeg har alltid hatt guttete kropp nesten uten "innsving" i midjen. Dette syntes jeg faktisk jeg fikk etter fødselen.

Denne gangen har jeg fortsatt ca 5 kg til normalvekta, men det er jo bare 8 dager siden fødsel, og jeg ble mye større denne gangen enn sist. Tror jeg la på meg 15-20 kg. (Veide meg ikke etter termin, og gikk 10 dager over. Følte det kom MYE ekstra de siste to ukene!) Jeg tror det var mye vann, da. Jeg har sittet en del på sofaen, og har spist mye snop, så jeg håper de siste 5 kg går av seg selv når jeg bare begynner å bevege meg litt mer og kutter ut hverdagssnopingen. Vi er litt i julemodus enda, men har bestemt oss for at hverdagen starter neste uke. Om det ikke går seg til av seg selv får jeg bare være tålmodig. Jeg regner med å kunne begynne å trene litt om 4-5 uker. Så lenge jeg føler meg frisk og sterk får det ikke være så nøye med kiloene. Men jeg ønsker jo egentlig også å føle at jeg ser ok ut,'og at klærne jeg brukte før svangerskapet skal passe om ikke så alt for lenge...
Samme her. Ble trøstespist mye sjokolade da jeg gikk over termin, og la sikkert på meg flere kg på overtid :) Det var tøft psykisk og fysisk å gå så lenge over. Klarer ikke å kutte snopet ennå, men akkurat nå driter jeg i å være slank og stram. Jeg har en nydelig nyfødt gutt og er verdens lykkeligste ;)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Her er det vel ca 2 kg fra startvekt, 3-4 fra idealvekt. Har ikke fulgt så mye med på vekta før jeg ble gravid. Trener såpass mye - med fokus på styrke, at vekta blir feil måleredskap. Magen er selvsagt litt, men langtfra som forrige gang. Mye bedre nå. Trente vedlikehold helt til jeg var på overtid, så har ikke mistet noe særlig muskelmasse i overkroppen, men rumpa er slakk gitt!! ;)

Ellers er jeg i gang med trening på gulvet hjemme. Følger et program som er laget av ei svensk dame som har spesialisert seg på kropper post-fødsel. Så det er laget for trening de første seks ukene etter fødsel. Øvelser som fokuserer på bekkenbunn, kontaktøvelser for hele kroppen og mageøvelser (puste- og kontaktøvelser) som går på de indre magemusklene for å hjelpe mot muskelsplitten.
Gleder meg EKSTREMT til å komme i gang med "skikkelig" trening igjen altså!! :)
 
Her er det vel ca 2 kg fra startvekt, 3-4 fra idealvekt. Har ikke fulgt så mye med på vekta før jeg ble gravid. Trener såpass mye - med fokus på styrke, at vekta blir feil måleredskap. Magen er selvsagt litt, men langtfra som forrige gang. Mye bedre nå. Trente vedlikehold helt til jeg var på overtid, så har ikke mistet noe særlig muskelmasse i overkroppen, men rumpa er slakk gitt!! ;)

Ellers er jeg i gang med trening på gulvet hjemme. Følger et program som er laget av ei svensk dame som har spesialisert seg på kropper post-fødsel. Så det er laget for trening de første seks ukene etter fødsel. Øvelser som fokuserer på bekkenbunn, kontaktøvelser for hele kroppen og mageøvelser (puste- og kontaktøvelser) som går på de indre magemusklene for å hjelpe mot muskelsplitten.
Gleder meg EKSTREMT til å komme i gang med "skikkelig" trening igjen altså!! :)
hva heter dette programmet?:)
 
Kroppen er ikkje helt som jeg ønssker :p
Gikk opp 18 kg og har gått ned 8 kg.
Fungerer fortsatt ikkje helt pga bekkenet... skal til kiropraktor i dag så forhåpentligvis vil jeg fungere igjen snart :) og bli kvitt de siste kiloene :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
jeg kunne tenke meg mer trening,men har vondt i bekkenet:( alle sier jeg ser ut som før,men jeg gleder meg til å bli strammere og gå ned de siste 5 kg, vil inn i gamle bukser!!! :) men kunne vært verre. kjekt å høre andres erfaringer!
 
jeg kunne tenke meg mer trening,men har vondt i bekkenet:( alle sier jeg ser ut som før,men jeg gleder meg til å bli strammere og gå ned de siste 5 kg, vil inn i gamle bukser!!! :) men kunne vært verre. kjekt å høre andres erfaringer!
Forstår godt at du føler det annerledes enn det andre sier. Håper bekkenet er på plass snart! Da blir alt så mye enklere :)

fra mobilen
 
trengte den kiropraktor timen jah...
var verre enn jeg trodde, blir en god del timer hos kiropraktor fremover!
var låsninger i bekkenet og halabeinet var ganske skjeivt og låsninger oppover hele ryggen og nakken :/
godt å komme i gang hvertfall gleder meg til å bli bedre :)
 
trengte den kiropraktor timen jah...
var verre enn jeg trodde, blir en god del timer hos kiropraktor fremover!
var låsninger i bekkenet og halabeinet var ganske skjeivt og låsninger oppover hele ryggen og nakken :/
godt å komme i gang hvertfall gleder meg til å bli bedre :)[/quote huff! bra du får behandlig! vi må komme oss til sommeren:) jeg må komme meg til fysio,strever til tider med å gå:/ jeg så for meg at jeg sku sprette rundt etter kulen forsvant:p
 
Jeg er vedlig fornøyd med "resultatet" etter svangerskapet.. Sist svangerskap hang det igjen 6 kilo, denne gangen har jeg bare en kilo igjen 3 uker etter fødsel!! Magen er selv følgelig litt slappere men det går seg nok til... Nå blir bare utfordringen å fortsette å gå ned i stedet for opp i permisjonen... Har hatt en tendens til å legge på meg når jeg er hjemme.. Denne gangen har jeg store planer om å starte med trening i stedetfor!! For selv om jeg har gått ned det jeg la på meg nå var det nok å ta av fra før altså... Men forsvinner 10 kilo til nå - da blir det bra!!!;)
 
ja prøvde fysio i graviditeten men med lite resultat så nå prøver jeg til kiropraktor som spesialiserer seg på bekken og barn :)
jeg har en del kilo jeg vil bli kvitt jeg vil jo helst ned i 55 kilo igjen men det er en stund siden jeg var det men det er den vekta jeg trives best på. og nå er jeg 71 kg :O så håper jeg kommer meg ned til hvertfall 60 som er den vekta jeg bør være.
men kan nok ikkje begynne å trene noe før jeg blir bedre, til tider kan jeg ikkje sitte gå eller ligge. har gått en tur på 8 km etter litla kom men det var tortur! så jeg satser på om et par uker er ting bedre og jeg kan trene litt hjemme :)
 
Gikk opp 20 kg og har gått ned 15 på disse 7 ukene. Nå har d stoppa opp og jeg har hatt første treningsøkt. Jeg er egentlig fornøyd for jeg ser i grunnen ikke så værst ut, men det er klart ting henger og er litt slappere enn før så skal stramme litt opp ;)
 
Back
Topp