kroppen etter 30 Ibux og paracett? *OPPDATERT*

ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: FF

Har de ikke timer for akuttpasienter?

Slutt å ta tabeletter.

'
Jeg har ringt 13 tannleger i Sarp pg Fredirkstad i dag, en tannlege kunne gi meg time kl.8 i dag, men da hadde ikke vikaren min kommet enda, så jeg kunne ikke ta den timen... [&o] Alle andre hadde fullt... De sa akkutt-timene måtte spares til VIRKELIG akkutte ting... [:o]

Men har de ikke akutt tannlegevakt?

Uansett, dette er jo AKUTT da, dukk opp på døren deres og krev at de sjekker deg!

ORIGINAL: FF

Blåbobler: På FP er det mange mennesker som kan dette med medisiner veldig godt. (Leger også)
Skriv innlegg der om hva du har tatt på hvor lang tid. Har sett at du er der.

FP? [&:]

Paracetamol er ikke toksisk, men ved overdosering dannes større mengder av en toksisk metabolitt som gir levernekrose. Tidlige symptomer mangler oftest. Leverpåvirkning debuterer gjerne innen 1,5 døgn med stigende transaminaser. Deretter stiger INR og bilirubin. Maksimal leverpåvirkning ses som regel etter 3-4 døgn. Risiko for fulminant leversvikt med koagulasjonsforstyrrelse, encefalopati, sirkulasjonssvikt og nyrepåvirkning. Nyresvikt forekommer ofte ved utvikling av leversvikt. Antidoten acetylcystein gitt innen 8 timer etter inntak gir så godt som fullstendig beskyttelse mot leverskade.

http://www.helsebiblioteket.no/Forgiftninger/Legemidler/4802.cms

Håper du tatt tatt kontakt med lege!
Og at ingen andre her tar like store doser paracetamol..........[&o]

ORIGINAL: Sense

Fikk du hjelp i dag Blåbobler???????

Godt å se at det gikk bra, og at du fikk gjort noe med tanna!!! Riktig god bedring til deg!!![:)]

ORIGINAL: Bleiemos

Godt å se at det gikk bra, og at du fikk gjort noe med tanna!!! Riktig god bedring til deg!!![:)]

ORIGINAL: Diddij

Tusen takk [:)] Er ganske øm i dag, kan du si. Men tannverken er borte [:)]

deilig nå da tenker jeg![:D]
håper du slipper flere tannverker!

Så bra alt er overstått da[:D]

[:D][:D][:D][:D]enda godt du ikke tok de i et jafs da[&:][:D][:D][:D]
Uf enda godt du har fått ordna det da.... *blåse på tanna*[:D][:D]

Så bra du endelig fikk hjelp bobla[;)]

Og folk tar jo litt på styr her spør du meg..

Jeg selv tok ca 20 pinex forte fordelt på 2-3 dager da jeg hadde nyresten.. ikke fått noe varige men her.. og de er langt sterkere enn de bobla tok..

Greit det er mange piller.. men tror vel det heller kan være farlig om man tar så mange tabletter over en lang periode..

Back
Topp