kroppen etter 30 Ibux og paracett? *OPPDATERT*

BlåBobler

Forumet er livet
Oppdaterer litt:

Har vært hos tannlegen i dag, fikk komme på en hastetime 9.30. Var så jævlig at jeg ikke kunne vente til timen jeg hadde 14.40, så jeg begynte å ringe rundt. Kom først til en tannlege jeg ikke kan forstå har LOV til å praktisere!! Som jeg forøvrig skal klage inn til Fylkeslegen i morgen.

Etter dette grusomme møtet LØP jeg (ja jeg LØP, faktisk) til en tannlege 300m lenger opp i gata å forklarte hva som hadde skjedd og fikk GOD hjelp der.

Viste seg at jeg hadde en helt sinnsykt betennelse! Blodspruten stod da ho fikk åpnet tanna, så jeg fikk i hvertfall medhold på at det måtte ha vært JÆVLIG vondt! [:(]

Uansett, jeg rotfylte. Og nå er alt bra. er jo veldig øm, men ingenting i forhold til smertene som var.

Og til sist, vil jeg bare si til ganske mange av dere: Jeg tok ikke alle disse tablettene i ETT JAFS... Virker som om mange av dere tror det... Det var alt fra 2 til 6 timer mellom hver gang og da fra 2 til 4 tabletter av gangen.

Jeg lever i beste velgående og har ikke fått noen alvorlige skader.

Jeg har tannverk [:(] Lå våken i hele natt og hadde ikke klart å jobbe i dag uten en haug med tabletter.

Fant nettopp ut at jeg har tatt 29 tabletter siden kl.08 i går.... [:o] 

Det er så vidt det tar toppen av smertene i en times tid, så er det på'n igjen...

Har ikke fått time hos tannlegen før i morgen 14.40 [&:]

Har de ikke timer for akuttpasienter?

Slutt å ta tabeletter. Det går på levra og nyrene, overdose kan gi veldig langvarige plager.

ORIGINAL: FF

Slutt å ta tabeletter.

'
Jeg har ringt 13 tannleger i Sarp pg Fredirkstad i dag, en tannlege kunne gi meg time kl.8 i dag, men da hadde ikke vikaren min kommet enda, så jeg kunne ikke ta den timen... [&o] Alle andre hadde fullt... De sa akkutt-timene måtte spares til VIRKELIG akkutte ting... [:o]

Du, da syns eg va litt for monge tabletta altså! Hadde ringt tannlegen igjenn å forklart nett kossn da va, og kor monge tabletta du har måtta tatt! Kansje dei kan pressa deg inn litt tidligare!
Om ikkje så hadde eg ringt lege å forklart meg der og, kansje dei hadde hatt nåko medisin so funka bedre, så du slepp å tygga ibux som drops [&:]

Huff god bedring, håpa du får orden på tanna kjapt!!!

ORIGINAL: BlåBobler

Slutt å ta tabeletter.

'
Jeg har ringt 13 tannleger i Sarp pg Fredirkstad i dag, en tannlege kunne gi meg time kl.8 i dag, men da hadde ikke vikaren min kommet enda, så jeg kunne ikke ta den timen... [&o] Alle andre hadde fullt... De sa akkutt-timene måtte spares til VIRKELIG akkutte ting... [:o]
Hvorfor kunne du ikke ta timen bare fordi vikaren din ikke hadde kommet enda? Da ringer du legevakt hvis tannlege ikke kan oppdrives, så kan legen ringe tannlegevakta. Så mye piller må du ikke ta. Stakkars menneske, du må jo ha hjelp.

Slutt å ta tabeletter.

'

Fortalte du kor monge tabletter du har måtta tatt for å fungere![:o]

Hørtes mye ut ja.Da jeg tok mandlene skulle jeg kun ta piller hver 8 time.Det var litt sterkere saker da.Var paracet og..Er en grunn til at det står antall pr.dag på pakka vettu.God bedring.

Har du kutta fk helt ut forresten?

Huff, stakar deg, tannverk er grusomt, onsker deg lykke til!

Stakkars!!!!
Huff, vet mamma tok 26 piller et døgn da hun hadde ekstrem tannverk... Det gikk jo greit det (uten at jeg kjenner alle hennes detaljer innvortes) Hun ble jo gal av å ha så vondt...
Håper du kommer deg på legevakten!!

Ja, jeg sa det og fikk til svar at jeg skulle kjøpe den nye Ibux'n som var 400mg, fordi den virka bedre enn den med 200mg som jeg har nå....

Ringte nettopp legen for å spørre etter noe som virka bedre, men da måtte jeg ta en time sok koster 650kr + resepten,,, Da får jeg heller holde ut....

Men det er så jævlig vondt [:(] Både oppe og nede... Hele høyre siden. Gjør vondt helt opp i panna.... [:o]

ORIGINAL: nuttis

Hørtes mye ut ja.Da jeg tok mandlene skulle jeg kun ta piller hver 8 time.Det var litt sterkere saker da.Var paracet og..Er en grunn til at det står antall pr.dag på pakka vettu.God bedring.

Har du kutta fk helt ut forresten?

Nei, har bare hatt en litt trøblete tid... Kommer sterkere tilbake [:)]

Du kan ta 3 ibux (200mg pr tbl) og 2 paracet (500 mg pr tbl) på en gang... Uten at det er "farlig". Så det skjer vel ikke akkurat noe med kroppen, hvis du har tatt 30 tbl siden i går morges... Ofte kan det være lurt å ta en "skikkelig dose" i begynnelsen, og vedlikeholde med det som trenges etterhvert...

Paracet kan gi leverskade, og ibux er hardt for magen (magesår)....

Huff, stakkars deg![&o] Helt utrolig at det ikke er akutt nok for dem når du må ta smertestillende hele tiden. Håper du slipper å vente helt til i morgen.

Ring tannleger igjen! Gråt om du må.

Jeg skal prøve.... [:-]
Ja, for all del. Tann og kjevesmerter er virkelig vondt.

oj det er ikke sundt... får lyst å skremme deg fra å gjøre slikt igjen så derfor informerer jeg deg at høyere doser en 2400mg ibux i døgnet gir økt fare for hjerteinfarkt og hjerneslag...

Du er langt over det terapautiske vinduet altså og høere doser har faktisk ingen virkning på kroppen som smertestillende... Det går kun ut over andre organ som lever, hjerte osv

Synes veldig synd på deg med tannverk, men er ikke verd å risikere helsa for... da ville jeg heller punget ut 650kr... Har du prøvd å ha dentofix rett på tanna... Kanskje det funker?

Jeg har slitt med syke tannverkssmerter - og spist enorme mengder med ibux og paracet til tider. Lever enda, men det er nok IKKE bra.. Men for etpar dager går det fint!

Det beste er å kombinere paracet med ibux - da får du en bedre effekt!
Og å legge siden du har vondt på ned på en varm varmeflaske gir god lindring!

Back
Topp