Kropp i ulage

Jeg hadde mye småblødninger, og gikk til gynekolog. Har lav terskel siden jeg har hatt celleforandringer. Trodde lenge at det var pga p-pillene, men begynte å blø i tide og utide, spesielt etter løpetur og vektløfting. Følte meg slapp.
Det viste seg at jeg hadde to polypper inni livmoren, som da blødde veldig lett ved fysisk anstrengelse o.l.
Ble helt fin etter en liten operasjon hvor de skrapet ut polyppene via livmorhalsen.
Gynekologen innprentet meg nøye at man skal gå til gynekolog(ikke fastlege) ved stadige mellomblødninger.
Ikke godta p-piller som forklaring på blødningene. Noen fastleger er raske til å mene at det er problemet i stedet for å undersøke mer.
Bestill time hos gyn først som sist, og få det sjekket ut.
Forresten har jeg og mannen blitt enige om at han skal sterilisere seg nå etter nr 2, så jeg slipper å styre mer med medisiner. Tåler ikke slike preparater så godt jeg heller.

Tok prøver i februar i fjor, satte da inn spiral, blødde ca konstant i 6 månder, tok den ut, begynte på cerazette, blødd av og på i snart 6 månder..

Kanskje du skulle prøvd å kutte ut all prevensjon en liten periode for å se om det hjelper?
Det er ganske vanlig å blø av og på med spiral vet jeg

Kanskje du skulle prøvd å kutte ut all prevensjon en liten periode for å se om det hjelper?
Det er ganske vanlig å blø av og på med spiral vet jeg
Må nok prøve uten litt ja...
jeg blødde nesten konstant med spiral, ikke mye, men var blod hvertfall...

Slutta på p-pilla, ikke blødd siden slutten av januar.. vi har hatt sex bare en gang, og nå har jeg begynt å ha mye utflod, sopp som jeg pleier å ha rett før mens, men også begynt å føle meg uvel om morgenen og kvelden, utslutt og legger meg gjerne 20-21 om kvelden...
blir helt sliten det her jeg...

Vil minne om at hvis fastlegen din bruker helsenorge.no så kan du skrive til fastlegen din der og forklare situasjonen din.
Håper at du finner den prevensjon som kroppen din tåler. :happy: :Heartred

Vil minne om at hvis fastlegen din bruker helsenorge.no så kan du skrive til fastlegen din der og forklare situasjonen din.
Håper at du finner den prevensjon som kroppen din tåler. :happy: :Heartred
Tror ikke de bruker funksjonen til å kunne kommunisere med de på den måten :/

Tror ikke de bruker funksjonen til å kunne kommunisere med de på den måten :/
Hva mener du ?
Det står inne på profilen min på Helsenorge.no at fastlegen må vite om det fra før det man skriver til fastlegen sin om, men ca 80% av gangene jeg har skrevet til min fastlege så har hun ikke visst om det jeg skrev- men hun svarte meg allikevel. :happy:

Dette står på Helsenorge.no :

Kom i kontakt med fastlegen på nett

Stadig flere fastleger tilbyr tjenester via helsenorge.no. Hvis ditt fastlegekontor er med i ordningen kan du logge deg inn og komme i gang i dag.

Hva er e-konsultasjon og de andre tjenestene med fastlegen på nett?

E-konsultasjon gir deg en enkel og trygg kommunikasjonskanal til fastlegen når du trenger helsehjelp som ikke er akutt. Du kan bare bruke e-konsultasjon for kjente tilstander, og bare når det ikke krever fysisk oppmøte. Din fastlege kan tilby inntil fire tjenester på helsenorge.no. Hvor mange tjenester du vil se når du logger deg inn vil være avhengig av hvilke tjenester din fastlege har valgt å tilby. De fire tjenestene er:
Start e-konsultasjon
Kontakt legekontoret
Forny resept
Bestill time

https://helsenorge.no/kontakt-fastlegen/hva-er-e-konsultasjon

Back
Topp