Kropp i ulage

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
vet dere ikke kan svare som helsepersonell, så er ikke det jeg er ute etter, men vil høre erfaringer.

Jeg har en kropp som ikke spiller på lag med meg, siden jeg begynte på p-piller i høst har jeg blødd av og på. Noen perioder bedre enn andre. Men nå blør jeg en uke (mensen) fri en uke, også blør jeg igjen etter en uke... Også litt klumpete blod.
Jeg har begynt å bli mye svimmel og sliten også, men vet ikke om dette har noe sammenheng.

Jeg fødte i november 2017, satte inn spiral i februar 2018 og tok den ut august 2018, begynte deretter på p-pilla.

Noen med noen erfaringer? Må jeg bare venne meg til å ha en kropp som ikke samarbeider med meg?

Høres ut som meg den gang jeg brukte cerazette...
Småblødde konstant.

Hvilket merke er det du bruker?

Jeg prøvde 2 forskjellige ppiller og en minipille. Nytta ikke. Kroppen synes tydelig ikke det var ok. Blødde av og på. Eller bare hele perioden i strekk.

Måtte bare la vær og bruke annen prevansjon til slutt.

Høres ikke ut som om kroppen din er noe glad i litt forskjellig prevensjon. Jeg kan ikke gå på noe fordi jeg blør konstant. Så er det kondom som gjelder

Du burde reise til legen og se på anen type prevensjon og sjekk jernlageret ditt, det høres ut som du ikke tåler prevensjonen og har jernmangel ( jeg har opplevd det samme selv)

Høres ikke ut som om kroppen din er noe glad i litt forskjellig prevensjon. Jeg kan ikke gå på noe fordi jeg blør konstant. Så er det kondom som gjelder
Jeg blødde av og på med spiral å, bruker cerazette nå, aiden jeg ammer.. brukte microgynon før jeg ble gravid, kan ikke huske å ha blødd så mye da

Har jerntabletter liggene, så kan prøve å ta de. Legen har ledig time først i mars...

Det kan sikkert ikke skade at du tar litt, men husk at du helst ikke skal ta slikt før du får målt blodet ditt å se hvilken nivåer det ligger på. Har du veldig mangel så er det jo mulig du må ha sterke tabletter for at det skal hjelpe noe, men de skal du ikke ta uten at det er i samråd med lege.

Det er ikke noe måte å få en legetime før da? Hos en anen lege feks?

Har jerntabletter liggene, så kan prøve å ta de. Legen har ledig time først i mars...
Kan du ikke dra på legekontoret å bare ta blodprøve? Det kan nemlig vi her også får de i resepsjonen legen bare til å skrive en rekvisisjon når han får tid.

Jeg og reagerer tydeligvis sånn. I ungdomsårene reagerte jeg med å
Blø av og på på p-piller så da byttet jeg til p-ring og det funket supert da. Begynte med p-ring igjen nå etter fødsel for 4 mnd siden (jeg ammer ikke) og småblør gjennom hele perioden så må også finne noe annet for kroppen min takler det visst heller ikke. Tenker kanskje kobberspiral eller noe sånt.

Kan kanskje være lurt å ta en celleprøve fra livmorhalsen også, iallefall om det er stund siden sist.

Slutt på de minipillene! De ødlegger kropp og sjel, dette er bivirkninger og slik skal man ikke ha det. Mannen få så for prevensjon frem til de får time hos legen.

Slutt på de minipillene! De ødlegger kropp og sjel, dette er bivirkninger og slik skal man ikke ha det. Mannen få så for prevensjon frem til de får time hos legen.
Men jeg ammer, er det eneste jeg kan ta :/ prøvd spiral, blødde av den å, p-stav er ikke aktuelt :/

Men jeg ammer, er det eneste jeg kan ta :/ prøvd spiral, blødde av den å, p-stav er ikke aktuelt :/
Kondom! Du har vært igjennom en fødsel og ammer, kroppen din trenger ikke enda mer påkjenning pga prevensjon. Her er det ikke aktuelt å bruke noe som kan klusse, orker bare ikke. Så mannen får tåle kondom. Og det bestiller man gratis på gratiskondomer.no :)
Men kan være greit å ta en tur til legen også:)

Kondom! Du har vært igjennom en fødsel og ammer, kroppen din trenger ikke enda mer påkjenning pga prevensjon. Her er det ikke aktuelt å bruke noe som kan klusse, orker bare ikke. Så mannen får tåle kondom. Og det bestiller man gratis på gratiskondomer.no :)
Men kan være greit å ta en tur til legen også:)

Kan du få så mye du trenger av komdommer på gratis kondommer? Har aldri hørt om det...

Er det lenge siden du tok celleprøve?
Småblødninger bør skjekkes av gyn.

Back
Topp