Kronisk sulten

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Flere enn meg som er kronisk sulten?

Jeg kan ikke fatte og begripe hvor vanskelig det skal være å holde seg mett i hvertfall en liten stund, haha :P
Samma hvor mye jeg spiser, om det er et par brødskiver eller om det er et middagsmåltid, så er jeg like skrubbsulten en halvtimes tid etterpå. Sånn virkelig sulten, som om man ikke har spist på 5-6 timer, svimmel og greier..

Hva spiser dere som virker mettende i en god stund framover?

Flere enn meg som er kronisk sulten?

Jeg kan ikke fatte og begripe hvor vanskelig det skal være å holde seg mett i hvertfall en liten stund, haha :P
Samma hvor mye jeg spiser, om det er et par brødskiver eller om det er et middagsmåltid, så er jeg like skrubbsulten en halvtimes tid etterpå. Sånn virkelig sulten, som om man ikke har spist på 5-6 timer, svimmel og greier..

Hva spiser dere som virker mettende i en god stund framover?

Jeg har virkelig ikke funne noe som funker til nå! Er til å bli helt sprø av noen ganger... Var slik sist også, men da gikk det over når kvalmen forsvant. Slik har det ikke vært nå :P

Jeg har virkelig ikke funne noe som funker til nå! Er til å bli helt sprø av noen ganger... Var slik sist også, men da gikk det over når kvalmen forsvant. Slik har det ikke vært nå :p

Haha, for meg skjøt det fart når kvalmen forsvant :P Kollegaene mine bare kikket på meg i en av lunsjperiodene, og bare "øøøh, fått tilbake matlysten eller..??". Virker som om jeg skal ta igjen for tapt inntak av mat mens jeg var uggen.

Jepp, syns det går veldig raskt fra mett til dødssulten. Langsomme karbohydrater er å anbefale da, og rene proteiner og sunt fett.

Havregrøt er jo en slager, sunt og billig og metter lenge. og med sukkerredusert syltetøy i stede for sukker blir det ikke så gæli. Over night oats finnes det jo også mange oppskrifter på nå.

Nøtter kanskje? :) hvis du føler du må småspise hele tiden kan det kanskje være fint å ha med seg en liten pose med hasselnøtter og rosiner for eksempel?

Da jeg var gravid tidligere i år hadde jeg det sånn, da bakte jeg grove scones med nøtter som jeg hadde med i veska. Spiste på vei til og fra jobb og sånn, gjerne før jeg ble dødssulten. Avverget et par pølser og pizzastykker på Narvesen tror jeg :p hadde et lite lager i fryseren som jeg tok av om morgenen, så var de passe tint ila. en times tid i vesken :p

Jepp, syns det går veldig raskt fra mett til dødssulten. Langsomme karbohydrater er å anbefale da, og rene proteiner og sunt fett.

Havregrøt er jo en slager, sunt og billig og metter lenge. og med sukkerredusert syltetøy i stede for sukker blir det ikke så gæli. Over night oats finnes det jo også mange oppskrifter på nå.

Bah, aldri vært noen fan av havregrøt, men kanskje dette er tidspunktet for å prøve igjen? ;) Er år og dag siden jeg prøvde å spise det sist, og den gangen ble den dynket full av sukker for at jeg skulle klare å få det i meg, haha. Skader ikke å prøve. Hvis det blir å spytte det i veggen, så har jeg alltids en treningsglad mann som sikkert kan spise opp resten av posen :P

Nøtter kanskje? :) hvis du føler du må småspise hele tiden kan det kanskje være fint å ha med seg en liten pose med hasselnøtter og rosiner for eksempel?

Da jeg var gravid tidligere i år hadde jeg det sånn, da bakte jeg grove scones med nøtter som jeg hadde med i veska. Spiste på vei til og fra jobb og sånn, gjerne før jeg ble dødssulten. Avverget et par pølser og pizzastykker på Narvesen tror jeg :p hadde et lite lager i fryseren som jeg tok av om morgenen, så var de passe tint ila. en times tid i vesken :p

Tror jaggu jeg skal prøve meg på scones, jeg! Takk for tipset! :)
Har prøvd meg på nøtter tidligere da jeg studerte, men de gjorde meg bare mer sulten. Kroppen min bare "du kan da ikke kalle dette mat?? Gimme foooood!" :P

Haha, kjenner i grunn den følelsen med nøtter, ja! Da håper jeg det funker bedre med scones :) :)

Jeg også er sånn! Men vil heller ha det sånn enn å gå rundt å være kvalm og ikke ville ha noe :/ Jeg spiser 5-7 frukt om dagen og det hjelper mellom måltider og før jeg blir dødssulten :)

Jeg også er sånn! Men vil heller ha det sånn enn å gå rundt å være kvalm og ikke ville ha noe :/ Jeg spiser 5-7 frukt om dagen og det hjelper mellom måltider og før jeg blir dødssulten :)

Bør kanskje prøve frukt som mellommåltiddr her også. Har så langt gått mest i banan og vannmelon. Vannmelon inneholder jo ingenting, men banan har litt samme virkning som nøtter på meg. Magen synes det bare er tull og skriker etter ordentlig mat :P

Bør kanskje prøve frukt som mellommåltiddr her også. Har så langt gått mest i banan og vannmelon. Vannmelon inneholder jo ingenting, men banan har litt samme virkning som nøtter på meg. Magen synes det bare er tull og skriker etter ordentlig mat :P
Jeg har spist mye epler, appelsiner, fersken (de med og uten pels :p vet ikke hva de heter) osv. Ikke så mye bananer selv faktisk. Er enig med deg at det blir det samme som med nøtter.. Hehe

Jeg føler ikke frukt metter noe nevneverdig. Kan gi litt energi eller ta verste brodden av, men om jeg allerede er skikkelig sulten så sitter ikke en frukt mer enn et kvarter før jeg må ha noe mer. Unntaket er kanskje banan, men selv det virker dårlig nå.

Huff, jeg er og sulten HELE tiden, og jeg kjenner at det er virkelig slitsomt :-( Føler aldri at jeg er mett, like sulten mens jeg spiser og etter at jeg har spist!

Huff, jeg er og sulten HELE tiden, og jeg kjenner at det er virkelig slitsomt :-( Føler aldri at jeg er mett, like sulten mens jeg spiser og etter at jeg har spist!

Føler med deg! Jeg får heldigvis en liten metthetsfølelse akkurat mens jeg spiser og en kort tid etter.
Skal si i fra hvis jeg plutselig kommer over noe som funker ;)

Kanskje å drikke mer vann kan hjelpe? Ofte forveksler kroppen signalene på tørst og sulten. Og et glass vann før måltidet "fyller litt opp", kanskje det gjør noe med metthetsfølelsen?

Kanskje å drikke mer vann kan hjelpe? Ofte forveksler kroppen signalene på tørst og sulten. Og et glass vann før måltidet "fyller litt opp", kanskje det gjør noe med metthetsfølelsen?

Har tenkt samme tanken. Drikker vann og saft (uten sukker) til den store gullmedalje, men alt det fører til er flere dobesøk enn jeg allerede har, hahaha :P Tror blæra mi gleder å få tilbake livet sitt :hilarious:

Ja, gjør det!! :-D

Kanskje ikke det sunneste alternativet, men nudler faktisk! God gammaldags Mr. Lee-nudler, hahaha. Har klart meg et par timer nå etter at jeg spiste en porsjon, og da har jeg til og med klippet plenen i mellomtiden. Begynner smått å kjenne meg litt sulten nå, men er ikke døden nær :P Kan hende det bare er et engangstilfelle, men flere pakker skal kjøpes inn så jeg har det liggende ;)

Kanskje ikke det sunneste alternativet, men nudler faktisk! God gammaldags Mr. Lee-nudler, hahaha. Har klart meg et par timer nå etter at jeg spiste en porsjon, og da har jeg til og med klippet plenen i mellomtiden. Begynner smått å kjenne meg litt sulten nå, men er ikke døden nær :P Kan hende det bare er et engangstilfelle, men flere pakker skal kjøpes inn så jeg har det liggende ;)

Nå har jeg kjøpt inn noen pakker, dette er verdt å prøve :-D

Back
Topp