Kromosomprøve?

Amodi

Glad i forumet
Fikk brev fra sykehuset i Haugesund idag, og der var det henvisning til kromosomprøve av sambo. Hva er det? Tror ikke vi tok det før vi hadde forsøkene hos Hausken...!?

Hvor lang tid tar det evt. å få svar på det? Stod at den måtte tas før vi kan begynne forsøket..

Tror jeg er på uke 9 med å vente på svar nå[&:][&:][&:][&:][&:] Skal ringe å etterlyse den i morgen! Her var det jeg som måtte ta den!

I det offentlige er det regler på at man må ta kromosomprøve før ICSi. Det er for å avdekke evt. arvelige genetiske komponenter som kan føre til avvik eller utviklingsforstyrrelse hos barnet.
Grunnen til at de er så strenge på dette er at de ved ICSI griper direkte inn i naturen ved å velge konkret hvilken sædcelle som skal befrukte egget, kontra ved IVF hvor det er "naturlig seleksjon".

Det tar 9-12 uker å få svar på kromosmprøve [&o] Men sjekk ut i samme slengen om ikke du også skal testes, jeg mener nemlig at man tester begge to.

ORIGINAL: Ivara

I det offentlige er det regler på at man må ta kromosomprøve før ICSi. Det er for å avdekke evt. arvelige genetiske komponenter som kan føre til avvik eller utviklingsforstyrrelse hos barnet.
Grunnen til at de er så strenge på dette er at de ved ICSI griper direkte inn i naturen ved å velge konkret hvilken sædcelle som skal befrukte egget, kontra ved IVF hvor det er "naturlig seleksjon".

Det tar 9-12 uker å få svar på kromosmprøve [&o] Men sjekk ut i samme slengen om ikke du også skal testes, jeg mener nemlig at man tester begge to.

Ok, får ta en telefon og spørre... Kjipt å måtte vente lengre om de har glemt min rekvisisjon[;)]

Vi måtte ta kromosomprøve begge to.
Men det virker ikke som de venter på svar.
Vi tok prøvene 16.november.
De snakka om å sette igang allerede 3 dager etterpå, men det ble for tett opptil jul.
Starter opp på spray nå om ca 20 dager.
Hvis det er 9-12 ukers svartid, så kan de jo umulig ha fått svar på det når vi setter igang [&:]
Skjønner ingenting jeg [8D]

Vi tok og proever av begge to. Saa ville dobbeltsjekke det.. Er jo bare en blodproeve da om jeg husker rett...

Vi tok prøver begge to. Mannen fikk tlf etter ca 4 uker med svar. Mine var fine så jeg hørte ikke noe. Men de hadde nok ringt uansett.

Vi tok prøven begge to. Og vi skal ha vanlig IVF, ikke ICSI.

Back
Topp