Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen som vet omtrentlig hvor lang tid det tar å få svar på det?
Er mannen som testes, og vi får ny slagplan etter svaret foreligger. Så hadde vært kjekt å vite om det tar 14 dager eller 2 mnd![]()
, har tatt den to ganger og fikk svar etter ca. 8 og ca 6 uker.Dessverre er det nærmere 2 mnd, har tatt den to ganger og fikk svar etter ca. 8 og ca 6 uker.
takk for svarEr det noen som vet omtrentlig hvor lang tid det tar å få svar på det?
Er mannen som testes, og vi får ny slagplan etter svaret foreligger. Så hadde vært kjekt å vite om det tar 14 dager eller 2 mnd![]()
Dessverre er det nærmere 2 mnd, har tatt den to ganger og fikk svar etter ca. 8 og ca 6 uker.
Spør det samme som jeg spurte B82: på hvilken indikasjon fikk dere den analysen? Ser ikke ut at det er rutineundersøkelse ved infertilitetsbehandling her i Norge. Og hvorfor 2 ganger? Såvidt jeg vet utfører man kromosomanalyse (karyotyping?) en gang og den gjelder for hele livet. Tar jeg feil? Eller er det forskjellige ting vi snakker om?
Spør det samme som jeg spurte B82: på hvilken indikasjon fikk dere den analysen? Ser ikke ut at det er rutineundersøkelse ved infertilitetsbehandling her i Norge. Og hvorfor 2 ganger? Såvidt jeg vet utfører man kromosomanalyse (karyotyping?) en gang og den gjelder for hele livet. Tar jeg feil? Eller er det forskjellige ting vi snakker om?
Får jeg spørre noe?
På hvilken indikasjon får dere ta den analysen?
Og hvorfor kun mannen og ikke dere begge?
Jeg har nemlig bedt å henvise oss begge til karyotyping - kromodomanalyse. Venter på svar ifra legen. Lurer på om vi får den.
B82, cyberkeley
Takk for svar!
Interessant. Og ja, forvirrende alt sammen.
Jeg ser at man utfører mye mer kromosomanalyser i bl.a. Øst-Europa og USA i forbindelse med infertilitetsbehandling. I hvert fall hvis det er "recurrent IVF failure". Skulle gjerne fått sjekket det for oss da vi har 2 mislykkede forsøk bak oss, ingen barn i tidligere ekteskap på mannens side og min alder (41) - altså ikke tid og penger å drive med noe som i utgangspunktet kan være helt dødsdømt.
Fulgte litt med i PGD-tråden - der er det absolutt og klart indikasjoner. Og så finnes sånne "grå" tilfeller, som oss, som ikke nødvendigvis blir prioritert hvis man ikke spør uttrykkelig selv. Men vi får se... Takk for svar, som sagt. Og lykke til med behandlingen til dere begge!
spennende å se om du får tatt prøven, har ikke lest om folk som ber om å ta den selv. Lykke til med behandling til deg også!Skjønner godt at du vil sjekke alt som kan sjekkes mtp dårlig tidspennende å se om du får tatt prøven, har ikke lest om folk som ber om å ta den selv. Lykke til med behandling til deg også!
Her tok det ikke 2mnder, men det var kanskje fordi jeg allerede var gravid og vi allerede hadde hatt et svangerskap med alvorlige feilEr det noen som vet omtrentlig hvor lang tid det tar å få svar på det?
Her tok det ikke 2mnder, men det var kanskje fordi jeg allerede var gravid og vi allerede hadde hatt et svangerskap med alvorlige feil
Kan du ikke ringe de og høre?