Har lagt merke til at enkelte kristne tror at de kan slenge rundt seg med usakligheter, spydigheter, eder og galle mot "grupper" som har et annet syn på livet enn en selv.
Blandt annet får homofile gjennomgå her!
Hva skjedde med Gud og Jesus og deres hellige ord om å "elske sin neste"?
Gjelder det bare visst en tenker og gjør slik som en selv?
Og hvor kristen er egentlig katolske prester som forgriper seg på barn?
Er det sånn at man kan utnytte, drepe, voldta og gjøre som man vil så lenge man tror på Gud, for da kan man bare be om tilgivelse så er det greit?
Jeg trodde at kristne ville vise godhet, omtanke og respekt for sine medmennesker jeg, men jaggu sa jeg smør!!!
Nei, vi kristne kan ikke gjøre gale ting med vilje, og forvente automatisk tilgivelse etterpå.
Tilgivelsen får vi når vi innser at vi har gjort noe galt og angrer.
Forgriper man seg på barn, rakker ned på andre eller gjør andre gale ting er regelen den samme. Vi må faktisk innse at dette ikke er riktig, og ønske å endre oss.
Jeg vet ikke hva du legger i kristen fanatiker. For meg er det en person som ønsker av hele hjertet å følge Jesus og elsker Ham.
Gjør man det vil man bli forandret som menneske. Dømmesyke og viljen til å såre andre for å oppnå et gode selv er noen av de tingene som forsvinner når man helhjertet elsker Jesus.
At noen kaller seg kristne, men ikke lever som det er ikke noe nytt.
Det er mange som tror at det å gå i kirken, ramse opp noen fine bønner og kalle seg kristen gjør deg til en. Det stemmer ikke. Jeg blir ikke et fly av å gå i en hangar, lage flylyder og kalle meg et fly.
Det er mye enklere egentlig. Jeg sa ja Jesus; "jeg vil bli kjent med deg. Jeg vil at du skal
bestemme i livet mitt. For jeg får det ikke til selv." Da ble jeg kristen.
Selv om jeg utad virket veldig vellykket tenkte og gjorde jeg stadig gale ting som såret både meg og andre. Ikke så store ting, kanskje, men jeg ville ikke ha det sånn.
Etter det har jeg og livet mitt blitt kraftig endret til det bedre.
Jeg har stadig ting å be om tilgivelse for, men jeg gjør ikke det gale med vilje.
Og jeg ser på det gale andre gjør som en gal handling. Jeg dømmer ikke mennesket som gjør det gale.
De fleste kristne er fantastiske mennesker som ønsker helhjertet å være gode mot andre.
Men det finnes råtne epler i kurven. Det gjør det innenfor alle grupper.
Jeg ville aldri våget å si at den og den personen er ikke kristen, men jeg kan lett si at enkelte ikke lever som kristne selv om de kaller seg det.
Og jeg ville ikke kalt meg kristen om jeg forsvarte det jeg vet er galt å gjøre. For jeg vet så godt hva som er rett og galt.